• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Mediabox Next [deel 3]


Status
Niet open voor verdere reacties.

rudolfbon

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
69
Gebied
fZiggo
Waarschijnlijk heb ik puur geluk, ik heb de AQ versie en nergens last van. Misschien ben ik dan met de volgende update aan de beurt.
 

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
306
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ook AQ hier, maar geen last van “animaties”
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.832
Ziggo
Geen Producten
Tuurlijk heb jij die animaties. Die zijn juist nieuw. Fade out/fade in en dan hopelijk door naar volgende scherm. Vooral bij 'bewaard' goed te zien. Dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat anderen er geen last van hebben. Dat zou je onderhand wel moeten weten!

Maar ik zei dus ook...
Als je dus problemen ervaart, moet je even kijken of je 4.17 AQ op je box hebt staan.
Als je die problemen niet ervaart, hoef je je ook niet geroepen te voelen toch?

Wij hebben nog het geluk dat wij 'zo' over kunnen stappen naar KPN FTTH. Internet en bellen hebben we al via KPN, maar liever niet, want we waren tot voor kort zeer tevreden over Ziggo. Alleen... en dat kan alleen bij Ziggo... Ziggo heeft de unieke eigenschap om een goed werkend product (voor 95% goed werkend) compleet te verneuken voor een deel van de klanten. Dat zijn ook vaak (dus niet altijd!) de klanten die een wat uitgebreider audiovisueel systeem thuis hebben staan.
 
Laatst bewerkt:

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.457
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nou toch wat geconstateerd. Als ik de Netflix App van de Next gebruik, krijg ik ipv Dolby Vision, een of andere halfgare HDR versie die er niet uit ziet. Via m,n tv App wel prachtig beeld. En ja, ik heb ook de 4.17AQ ;). Ondersteund de Next dit dan niet?
Tv is trouwens lg Oled.(Normale HD content ziet er wel goed uit, gaat puur om de UHD )
 
Laatst bewerkt:

ajb

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2019
Berichten
27
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier ook 4.17 AQ , geen animaties of andere problemen kunnen ontdekken.

Netflix APP gebruik ik rechtstreeks van TV , (LG OLED)
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.832
Ziggo
Geen Producten
Och jongens toch... animatie is “fade out/fade in” van plaatjes en teksten in beeld fade out naar zwart en fade in naar nieuw beeld. Het is geen echte tekenfilm... iedereen in Nederland met de Next heeft die “fade out/fade in” sinds 4.17.

Geen animaties... :brullen: met alle respect, die is er echt.

Anyway... net weer zwart beeld, met tekst boven in beeld. Huidig programma en tijd. receiver uit, tv uit, next uit... Het is geeneens een testversie meer. Beeld blijft zwart. Ik kan zappen, geluid schakelt mee naar de zender, maar beeld blijft zwart. Het is ook niet bij alle opnames. Ik heb al getracht een specifieke periode te vinden, maar daar is ook geen touw aan vast te knopen.

En nu ik dit bericht tik, ineens weer beeld na een minuut, de zender waar ik naartoe gezapt heb. De hotfix (AQ) was voor de animatie (woorden van @Anne-Ziggo)... daar zit nu ook het issue. Simpel. Als je er geen last van hebt... wees blij!
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.457
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Denk dat ze gewoon bij Ziggo gedacht hebben, kut, gaat te goed......laten we weer eens wat anders proberen ;)
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.832
Ziggo
Geen Producten
En de ironie... ik heb nu speciaal de Connectbox verplaatst en een UTP-kabel tussen Next en CB gedaan. Servers van Ziggo niet bereikbaar. Het is toch ook een graftakkenbende minder ideale ISP daar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.