• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Mediabox Next [deel 2]


Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevie-v

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
99
Bij deze instelling zal de Next van de tv doorkrijgen dat deze een resolutie van 4k heeft, in dat geval zal de Next de upscaling doen naar 4k (voor niet 4k uitzendingen/on demand materiaal).

- HD kanaal 1080i wordt door Next omgezet naar 2160p
- Next geeft beeld in 4k resolutie door naar de Onkyo
- De Onkyo geeft dit 1-op-1 in 4k door naar de TV
- TV hoeft geen upscaling uit te voeren, aanbod is al in 4k resolutie
Wat is het verschil met de 4K optie in het menu van de Next en de optie van je tv in de Next.
 

Renatus

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
2.254
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Wat is het verschil met de 4K optie in het menu van de Next en de optie van je tv in de Next.
Als je een 4k tv hebt is er geen verschil.
Bij een full HD tv zal 1080p het zelfde zijn als de optie van je tv.

Als je in het HDMI menu wisselt tussen 4k en 'van je tv' zal het beeld niet zwart worden, omdat deze dezelfde resolutie zijn. Als je een andere resolutie kiest zie je het beeld even zwart worden omdat de Next dan de resolutie moet wijzigen.

De optie 'van je tv' is handig als je de resolutie afhankelijk wilt laten zijn van de aangesloten tv. Als je een HD tv vervangt door een 4k tv hoef je de instellingen in de Next niet te wijzigen.
 

Stevie-v

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
99
Als je een 4k tv hebt is er geen verschil.
Bij een full HD tv zal 1080p het zelfde zijn als de optie van je tv.

Als je in het HDMI menu wisselt tussen 4k en 'van je tv' zal het beeld niet zwart worden, omdat deze dezelfde resolutie zijn. Als je een andere resolutie kiest zie je het beeld even zwart worden omdat de Next dan de resolutie moet wijzigen.

De optie 'van je tv' is handig als je de resolutie afhankelijk wilt laten zijn van de aangesloten tv. Als je een HD tv vervangt door een 4k tv hoef je de instellingen in de Next niet te wijzigen.
Met andere woorden, ik heb een 4K tv dan is de optie van je tv en 4K in het Next menu hetzelfde en de beste instelling?
 

Renatus

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
2.254
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Met andere woorden, ik heb een 4K tv dan is de optie van je tv en 4K in het Next menu hetzelfde en de beste instelling?
Ja, dat klopt. Met deze instelling zal het beeld dat de Next aanbied zonder verdere conversie door de tv in 4k getoond kunnen worden. En het is de juiste instelling om native 4k materiaal via de Next op de tv te krijgen.
 

Damman

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
185
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
L0L dan word het toch tijd dat je die gaat vervangen ..


Ook naar hier is de Next onderweg dus heel benieuwd wat het is.
Mijn CI+ werkte prima, die 4K HDMI kabel heb ik nodig en zo slecht zal hun coax toch niet zijn? Alles nieuwbouw dus dacht dat het aan de next box lag. Ook het verkeerd reageren van tv is wel irritant. Krijg tv+ box soms niet tegelijk aan. Tips?
 

BoefjeNL

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2019
Berichten
9
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Tot nu toe erg tevreden geweest over de Next, MAAR... Er zijn echter wel enkele problemen na een week uitproberen:

- terugkijken opnamens blijven of hangen, of geen audio; opnieuw afspelen opname dezelfde fouten. Er gaat wat fout in hun cloud?
- lipsynch live en opnamens gaan op den duur scheef. Herstart box nodig

Jullie ook deze ervaringen?
 

vankol

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2012
Berichten
84
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Next Box en Connect modem gekregen, bij de modem zit geen coax aansluit (F connect) klopt dat?
 
Topicstarter
Topicstarter
René

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.495
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
- lipsynch live en opnamens gaan op den duur scheef. Herstart box nodig
Yep, dat is bekend en komt lang niet bij iedereen voor, maar wel in specifieke gevallen. Ik weet dat ze daar hard aan werken op het overal opgelost te krijgen. Hier hetzelfde probleem. Bij mij komt het overigens alleen voor als ik Dolby Digital ingeschakeld heb. Ze ik het uit dan gaat het prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.