Mediabox Next [deel 1]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je wel opnieuw ingelogd bij de Ziggo go app met je nieuwe box

Ik heb zelfs de Ziggo Go app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Op de app kan je alle zenders van mijn pakket zien maar niet opnemen. Bij Mijn Mediaboxen staat: Je heb geen mediabox van Ziggo.


Ik verwacht het nog verwerkt moet worden en Replay en Opnemen spoedig geactiveerd zal zijn. Zal morgen ochtend/middag eens kijken en anders even bellen.
 
Ik heb wat vragen omtrent deze box, wellicht kan iemand ze beantwoorden. Ik gebruik nu de Humax 5200c en CI+ modules. Eigenlijk is de Humax ideaal op één punt na, de omvang van de settopbox. Hij past simpelweg niet onder mijn woonkamer TV. Dus ik wil graag over op de Mediabox Next. Ik vraag me het volgende af:

-Is de zapsnelheid vergelijkbaar met de Humax 5200c? Ik hou van razendsnel zappen, en met de Humax kan dat, rammen op ‘+’ betekent dat je gelijk de EPG van het volgende kanaal ziet. Beeld duurt altijd even een halve seconde, maar dat is niet zo erg, ik wil graag een snelle response op de remote.
-Kan ik opgenomen materiaal van RTL4, RTL5, SBS6 etc. wel gewoon door en terugspoelen i.t.t. Replay TV? Ik vind het wel zo irritant dat ik via Replay TV geen tijdvak kan selecteren, soms wil ik slechts de laatste 10 minuten van een programma zien, maar ben ik verplicht de 80 minuten ervoor te kijken.
-Kan ik de zenders op een eigen volgorde plaatsen? Deze optie is ook erg belangrijk voor mij. Met mijn Humax kan ik 100 kanalen in een favorieten groep zetten en rangschikken van 1 naar 100 en zit ik dus niet vast aan Ziggo’s zendervolgorde. Ook via CI+ kan ik zelf rangschikken. Echter bij mijn oude Cisco 8485 kon dit niet.
-Moet ik een smartcard inleveren/opzeggen? Ik heb nu 5 smartcards geactiveerd (1 woonkamer, 4 slaapkamers, kinderen hebben allen een eigen TV), had er graag nog één extra gehad voor de TV in de kelder, ja, wij zijn TV kijkers.
 
@Nohara
  • Je kan snel zappen.
  • EPG gids is ook zo in beeld
  • Je kan opgenomen programma's gewoon doorspoelen. Je kan ook door spraakbediening roepen dat je 80 minuten verder wil doorspoelen.
  • Je kan je zenders bij je favorieten instellen/indelen Je hebt ieder een eigen profiel.
  • Je moet niks maar je mag inleveren. Smartcards kun je blijven gebruiken Of je aan je maximum blijft zitten weet ik niet.
  • Je kan ervoor kiezen om ziggogo te streamen naar een tv
  • Ik heb de Next achter de tv staan en dit werkt ook.
 
Laatst bewerkt:
-Is de zapsnelheid vergelijkbaar met de Humax 5200c? Ja, de Next zapt erg snel. Heb nog nooit een Humax gebruikt maar de Next reageert op alles snel.
-Kan ik opgenomen materiaal van RTL4, RTL5, SBS6 etc. wel gewoon door en terugspoelen i.t.t. Replay TV? Ja, opnames van alle zenders kun je voorwaarts en achterwaarts spoelen zoveel je wilt. En maar liefst op vier manieren.
-Kan ik de zenders op een eigen volgorde plaatsen? Ja, zelfs in meerdere profielen. Bijvoorbeeld voor jouw vrouw en één voor jou. Maar meer kan ook.
-Moet ik een smartcard inleveren/opzeggen? Geen idee, ik hoor er verschillende verhalen over.

Piente was sneller dan ik......
 
@iamsander de doorlooptijd van activatie net in het weekend zal je waarschijnlijk nekken. Bij mij was dit vrij vlot geregeld.
 
@iamsander de doorlooptijd van activatie net in het weekend zal je waarschijnlijk nekken. Bij mij was dit vrij vlot geregeld.

Inmiddels staat de mediabox nu bij Mijn mediabox vermeld en zie ik veranderingen in de app. Ook opneem knop al krijg ik steeds de mededeling... De gewenste actie is niet mogelijk.... probeer het later opnieuw. Op de Next box nog alles hetzelfde.

Ja ik zal even geduld moeten hebben tot alles doorgevoerd is. Past de ontvanger zichzelf aan? Dat de opneem optie zichtbaar word zodra het verwerkt is?

Op de app zag ik de verandering na opnieuw inloggen.


Ik ben trouwens tot heden erg te spreken over de ontvanger. Ook handig je met je mobiel via de app ook kan zappen. Dan heb ik nog een chromecast zodat ik ook op de tv boven of waar ik ook ben kan kijken. Ik ga morgen dingen uitproberen en hopelijk werkt dan alles. :)
 
Gewoon even een paar uur geduld hebben. Vandaag om 16u aangesloten en de abo / cloud melding ging ook na een paar uur weg. Ik zeg Next: amen. Het kan niet beter!
 
Inmiddels staat de mediabox nu bij Mijn mediabox vermeld en zie ik veranderingen in de app. Ook opneem knop al krijg ik steeds de mededeling... De gewenste actie is niet mogelijk.... probeer het later opnieuw. Op de Next box nog alles hetzelfde.

Ja ik zal even geduld moeten hebben tot alles doorgevoerd is. Past de ontvanger zichzelf aan? Dat de opneem optie zichtbaar word zodra het verwerkt is?

Op de app zag ik de verandering na opnieuw inloggen.


Ik ben trouwens tot heden erg te spreken over de ontvanger. Ook handig je met je mobiel via de app ook kan zappen. Dan heb ik nog een chromecast zodat ik ook op de tv boven of waar ik ook ben kan kijken. Ik ga morgen dingen uitproberen en hopelijk werkt dan alles. :)
Mischien een keer de box opnieuw de software laten downloaden met de min en standby knop. De box op de achterkant uitzetten en dan weer aanzetten en tegelijk de twee knoppen voor 10 sec. ingedrukt houden.
 
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan