Mediabox Next aansluiten

Vandaag mediabox next geïnstalleerd. Alleen menu zichtbaar, geen beeld en geluid. Alle nieuwe kabels gebruikt die nieuw geleverd waren. Na alle stappen doorlopen te hebben om het op te lossen maar helpdesk gebeld. Konden mij niet helpen en moest maar op een update wachten die eind augustus komt?? Ze laten je dus gewoon zonder tv zitten! Tegen beter weten in toch nog even geprobeerd met de "oude" hdmi kabel... en alles werkt. Slechte service en/of kennis helpdeskmedewerkster.
 
Ik, luie donder ;D , heb domweg alle kabels van de Horixon box los gemaakt en de Next daarmee aangesloten. Werkte direct en probleemloos en het meegeleverde spul van de Next zit nog in de doos.
 
Ruim een week geleden begaf mijn Horizon Extra box het voor de tweede keer dus contact opgenomen met de servicedesk. Na uitleg van mijn kant over het verlies van de extra's die via mijn lang lopende abonnement al die jaren 'doorgegeven' zijn (denk aan gratis Film1) toch besloten over te stappen op het Next platform in de Max variant. Binnen een paar dagen drie dozen in huis. Een Compal modem en twee Next mediaboxen. Via mijn laptop ingelogd op de modem en in bridge mode gezet. Dan wordt meteen het WiFi gedeelte uitgeschakeld wat in mijn geval precies is wat ik wil want ik heb een eigen WiFi router en het IP-adres bleef daardoor hetzelfde. Kostte me 23 minuten omdat ik het eerst via die router probeerde. Daarna meteen Internet verbinding.

Eerste Next box in de woonkamer via UTP aangesloten en die werkte meteen. TV resolutie op 4K gezet omdat mijn Onkyo AV versterker dit native ondersteund, evenals mijn LG TV. Voor zover ik heb kunnen zien is er slechts 1 kanaal dat dit ondersteund en je krijgt een waarschuwing als er iets niet op 4K staat en daardoor geen doorgifte van dat kanaal. Tweede Next box daarna in de slaapkamer via WiFi aangesloten, ook zonder problemen. Gemerkt dat tenminste 1 kanaal via Internet gaat, ik weet niet meer welk kanaal. Ook deze wekte meteen. Beide boxen haalde eerst een firmware update binnen. De hoogste resolutie lijkt afhankelijk te zijn van de bechikbare bandbreedte en er MOET een Internet verbinding zijn wil het werken.

Ik heb nog niet echt getest maar sommige menu onderdelen zijn nog in het Engels. Moet nog gladgestreken worden.

Tot nu toe heb ik slechts weinig problemen ondervonden. De spraakbesturing hapert soms en het vooruit spoelen van opnames stokt soms ook. Tot mijn vreugde heb ik nog steeds Film 1. Om mijn maandkosten niet teveel te laten stijgen heb ik mijn telefonie pakket (ook legacy) teruggebracht tot het minimum daar naar het buitenland bellen via Whatsapp kan en ik onbeperkt bellen in Nederland via mijn mobiele abonnement heb. Krijg de eerste 3 maanden korting op het nieuwe pakket.
 
Ik, luie donder ;D , heb domweg alle kabels van de Horixon box los gemaakt en de Next daarmee aangesloten. Werkte direct en probleemloos en het meegeleverde spul van de Next zit nog in de doos.
Hier hetzelfde hoor Fractal.
Door ervaring wijzer geworden, en niet als luie donder ;D
 
Ik, luie donder ;D , heb domweg alle kabels van de Horixon box los gemaakt en de Next daarmee aangesloten. Werkte direct en probleemloos en het meegeleverde spul van de Next zit nog in de doos.
Dat heb ik ook gedaan. Werkt prima. Geen 4K tv dus die nieuwe hdmi heb ik niet nodig
 
Of je nu wel of niet een 4K tv hebt.. er bestaat helemaal niet zoiets als een 4K HDMI kabel. Je hebt wel een highspeed HDMI kabel die beter geschikt is om hogere bitrates door te geven, eigenlijk gewoon een betere kwaliteit kabel. Maar dat ga je niet terug zien in het beeld ofzo, want dat blijft hetzelfde. Dus het maakt eigenlijk niks uit wat voor kabel je gebruikt, zolang die maar beeld geeft en geen rare handshake problemen.
 
Terug
Bovenaan