• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Mediabox Next aansluiten


piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.172
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En heb je ook de 2 boxen al eens omgewisseld?
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.313
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Zegt weer veel over de opleidingen van de monteurs. Ik zou huiverig worden als ik een monteur dingen moet gaan vertellen. Anyway, knap staaltje installatiewerk :6 Ik kan de drempel weer wat lager leggen, als dit geaccepteerd wordt!
Die binnen monteurs zijn vaak extern ingehuurde lui, verder snap ik niet waarom ze al die splitters gebruiken, ook een 3-weg splitter heeft een demping van 5-7 dB dacht ik. Laat ze dan liever die oude opzet versterkers gebruiken.. want stel 1 van die kabels loopt naar een slaapkamer.. kans groot dat het signaal daar al te zwak is..

En die 2 onderste netwerk kabel moet hij opnieuw voor zien van een stekker, het kan nu wel werken maar de vraag is hoe lang. Als ik monteur was en ik zou zoiets tegenkomen zouden mijn handen jeuken.
 

Skala

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@piente ja heb ook de boxen omgewisseld geen verschil helaas.
 

Skala

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er wordt ook nog gezegd dat mijn tv ws niet geschikt is. Het lijkt mij sterk tv is 2 jaar oud en boven al hij heeft zowiezo in het begin gefunctioneerd weliswaar maar een middag en avond
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
867
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
zou het aan de HDMI poort van je TV kunnen liggen? Je zou andere ingangen en HDMI kabel kunnen proberen, maar als je wel geluid hebt lijkt het me daar niet aan te liggen.....
Misschien eens de Next op een ander HDMI output zetten, 1080I ipv 1080P of 720 ofzo en dan eens kijken of je beeld hebt. Wat voor TV heb je?
 

Skala

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@xray79 hebben we allemaal al geprobeerd. Het is een Samsung uit 2017. Begrijp er niks van vooral omdat hij wel gedaan heeft. Is gekomen nadat ik iets opgenomen heb en dat ging terug kijken. Alle opgenomen programma's ook al gewist.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.115
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is de TV boven een 4k TV?
Werkt een ander apparaat (mediaspeler, blu ray speler o.i.d.) HDMI uitgang wel gewoon op de TV boven?

Kan je de software van de TV boven updaten, of verversen?
Misschien kan de HDMI ingang van de TV niet tegen een 4k signaal en is en is daardoor over de rooie gegaan.
 

Skala

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@Johny54 ik zal morgen eens proberen een ander apparaat aan te sluiten om te testen. Ik weet niet of het een 4k tv is hoe kan ik dat zien/weten? Helaas is er geen nieuwe software beschikbaar voor mijn tv.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.172
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als de Samsung tv al een paar jaar oud is en niet erg groot zal deze niet zo snel 4k zijn. Maar je kunt je Next ook op de hdmi op automatisch zetten. En zo ie zo hdmi ingang 1 gebruiken.
Mijn Samsung tv op de slaapkamer is iets ouder dan 2 jaar Niet veel maar deze werkt prima met de Next.

TV zelf is wel eigenwijs na de laatste update. Na 1 minuut kijken geeft deze aan uit te gaan. (sleeptimer staat uit op de TV) Wacht wel op de volgende update voor de tv.
 
Laatst bewerkt:

ajb

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2019
Berichten
27
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier een nieuwe (2019) 55" OLED LG in de huiskamer en een 32"LCD van Panasonic (2012) in de slaapkamer, beide op een eigen NEXT box.

Hier prima beeld en geluid en tot nu toe nog geen enkel probleem kunnen waarnemen !!