Medewerking ???


Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Coax aansluiting zit in de meterkast we hebben allemaal een eigen meterkast .
Dus ook een eigen aansluiting
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.616
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Oke en die meterkasten zitten allemaal in de hal beneden ?

Maar waarom zou er dan geen coax naar boven mogen? Allereest is dat dus je eigen verantwoording.. daar heeft ziggo niet eens wat over te zeggen. Alles achter het AOP is van jou. Als in je een regulier huis je TV op de slaapkamer wilt aansluiten leg je toch ook een coax neer...

Je hebt je door Ziggo allerlei onzin laten wijsmaken,
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
op elke etage heb je 3 meterkasten en 3 bewoners. het signaal komt wel binnen op mijn modem .
De 2 aansluitingen die ik mijn huis heb laten trekken werken niet, dus denk ik de connector.
Als ik mijn laptop pakt en direct op de modem aansluit werkt het naar behoren.
Zodra ik de 2 kabels getrokken en afgemonteerd door ziggo aansluit heb ik geen verbinding.
Ook op afstand zien ze dan geen aansluiting op de modem.
Dus kom ik tot de conclusie dat de connectoren niet goed zijn aangesloten.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
147
Ik woon in een appartement dus de modem staat in de hal ik krijg via wifi 1mb binnen daar doe je niet veel mee.
O, wauw... waren we daar vroeger niet heel blij mee :brullen:

De 2 aansluitingen die ik mijn huis heb laten trekken werken niet, dus denk ik de connector.
Dat zou je zelf kunnen controleren door te kijken hoe de aders op de stekker aangesloten zijn aan beide kanten.
Elke DIY'er kan die stekkers wel knijpen. Jammer dat je daarvoor dan tot maandag moet wachten (op iemand die het al verkeerd gedaan heeft).

Zodra ik de 2 kabels getrokken en afgemonteerd door ziggo aansluit heb ik geen verbinding.
Ook op afstand zien ze dan geen aansluiting op de modem.
Hoe bedoel je dat?? Als je de kabels al aansluit op de modem/router van Ziggo (alleen aansluiten verder niets), dan zien ze bij Ziggo die modem niet meer? Dat zou heel raar zijn. De modem hangt toch in de meterkast en heeft verder niets te maken met de verbinding tussen modem en Ziggo zelf. Of die kabels moeten flink kortsluiting maken waardoor die de modem over de flos jaagt.

PS. Waarom zijn er 2 kabels getrokken? Ik neem aan dat je in huis wel WiFi wilt dus je zult toch een WiFi punt aan moeten sluiten. Als je er dan een hebt die ook weer UTP uitgangen heeft dan was dus 1 kabel voldoende.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb de connectoren bekeken en zie dat oranje wit niet is aangesloten, dus een fout van de ziggo monteur.
Hij zij tegen mij dat hij de kabel had gemeten en goed was.
Conclusie of de apparatuur van ziggo werkt niet, of de monteur weet niet hoe het werkt.
Net ziggo weer aan de telefoon gehad, het antwoord is nog steeds jammer we komen een Maandag.
Ze gaan het nu bij een supervisor neer leggen, maar ze zijn bang voor hetzelfde antwoord.
Het is geen spoed want je modem doet het, dat hun een niet werkende installatie afgeven daar word niet over gesproken.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
147
Ik heb de connectoren bekeken en zie dat oranje wit niet is aangesloten, dus een fout van de ziggo monteur.
En oranje/wit had op pin 1 moeten zitten? Dat is jammer. Want als aders 1, 2, 3 en 6 wel aangesloten waren had je wel 100Mbps gehad. 4, 5, 7 en 8 zijn alleen nodig om 1Gbps te krijgen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Netwerkkabel

En het is natuurlijk ook nog maar de vraag hoe het aan de andere kant eruit ziet (afgemonteerd op doosje of ook stekker).

Beste was natuurlijk geweest dat direct na installatie alles uitgetest was met een speedtest.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Aan de andere kant ook een rj stekker.
Controle via een speedtest ging niet omdat hij ook gelijk de modem heeft vervangen en die kwam niet gelijk online.
Gek is het wel dat hij zegt dat de kabels goed waren hij heeft ze gemeten.
Nu ik zelf kijk zit de eerste ader niet aangesloten van daar de opmerking of de apparatuur niet goed.
Of de monteur snapt zijn eigen test apparatuur niet.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
147
Als jij al kunt zien dat de eerste pin/ader niet is aangesloten, en de monteur heeft de T568B standaard aangehouden, dan gaat het gewoon niet werken. De monteur kan op het uiteinde zo'n klein ding aansluiten en dan aan het begin met een testmeter zien of alles goed aangesloten is. Maar als jij met het blote oog al kan zien dat oranje/wit niet is aangesloten dan lijkt het me heel raar dat het gewerkt heeft met de tester.

Is aan de andere kant oranje/wit ook niet aangesloten? En is dat inderdaad de eerste pin in de stekker?

Hoe is dat overigens bij de andere kabel? Jij zei dat er twee kabels getrokken waren.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
1 getrokken de ander verleden jaar getrokken.
Maar de isolatie is niet mee genepen dus waarschijnlijk met het rommelen met de modem kabel er in en eruit tig keer hier ook een slechte connectie denk ik.