Medewerking ???


Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik zit al weer 1.5 uur aan de telefoon, dit om een monteur op mijn adres te krijgen.
Ik heb een kabel laten trekken door een monteur van ziggo.
Deze heeft duidelijk de connectoren niet goed aangesloten, resultaat geen internet.
De garantie die ziggo claimt klopt ook niet, binnen 6 uur opgelost.
Er kan pas een Maandag een monteur komen, dus tot die tijd geen internet.
Ze zeggen er staat signaal op je modem dus is geen spoed.
Er word enkel vergeten dat ik in een appartement woon , en geen kabel los kan leggen naar mijn woning toe.
Als je nu denkt dat ze dan een spoed monteur aansturen vergeet het maar.
D.m.v. ziggo zijn onkunde , zit ik met de problemen.

Ze vergeten even dat tegenwoordig alles via internet word aangestuurd , en als je geen verbinding hebt je eigenlijk lam word gelegd.
Niet te vergeten dat je zaken ook niet door kunnen gaan.

Het is jammer dat ze hier in Barendrecht het alleen recht hebben.

Gr.Richard
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
840
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En wifi dan? Volgens Ziggo staat er signaal op en zou wifi dan gewoon moeten werken. Of gaat het om een kabel naar het AOP toe (vanaf de straatkast)?

Druk/draai de connectoren eens goed aan en hertstart je modem (even stroomloos maken).
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De monteurs hebben de connectoren niet goed aangesloten het zijn 2 kabels vanaf de modem mijn huis in.
Nu hebben ze de connectoren op een massieve kabel geknepen misschien is dat het probleem.
Maar een Maandag kunnen ze pas komen om de connectoren opnieuw te bekijken.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
840
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar wifi moet dan toch gewoon werken. Dat heeft toch niets met de kabels vanaf je modem te maken. Je zegt dat je helemaal geen internet hebt. Tenzij dat modem in bridge staat en die kabels naar een router gaan natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Maar wifi moet dan toch gewoon werken. Dat heeft toch niets met de kabels vanaf je modem te maken. Je zegt dat je helemaal geen internet hebt.
Ik woon in een appartement dus de modem staat in de hal ik krijg via wifi 1mb binnen daar doe je niet veel mee.

We hebben een werkende kabel naar binnen nodig ,zodat ik mijn mesh systeem kan gebruiken.
Vandaar connectoren vervangen en klaar
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.616
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Het betreft dus een netwerkkabel die naar je appartement ligt als ik het goed begrijp, maar hoe zit dat bij je buurman dan? Of ben jij de enige die Ziggo heeft.?
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
219
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Klussers zat (er is zelfs een website voor) die voor een paar tientjes de handel er opnieuw opzetten en getest afleveren.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het betreft dus een netwerkkabel die naar je appartement ligt als ik het goed begrijp, maar hoe zit dat bij je buurman dan? Of ben jij de enige die Ziggo heeft.?
Iedereen heeft de modem in de gang zitten.
Maar omdat de wifi dit niet rekt naar het appartement heb ik door ziggo 2 kabels mijn huis in laten trekken.
Een Dinsdag monteur 1 die heeft de connectoren niet goed aangesloten.
Woensdag monteur 2 opnieuw aangesloten nu totaal geen verbinding meer via de kabels.
Op mijn modem komt gewoon 300mbit binnen ,op de kabels totaal niets.
Voorheen op 1 kabel 300 mbit ,na trekken en afmonteren kabel 2 niets meer op allebei de kabels.

Klussers zat (er is zelfs een website voor) die voor een paar tientjes de handel er opnieuw opzetten en getest afleveren.
Misschien een idee, vraag me enkel af of je rj45 connectoren op een buitenkabel (massief) kan aansluiten.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.616
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Iedereen heeft de modem in de gang zitten.
Maar omdat de wifi dit niet rekt naar het appartement heb ik door ziggo 2 kabels mijn huis in laten trekken.
Een Dinsdag monteur 1 die heeft de connectoren niet goed aangesloten.
Woensdag monteur 2 opnieuw aangesloten nu totaal geen verbinding meer via de kabels.
Op mijn modem komt gewoon 300mbit binnen ,op de kabels totaal niets.
Voorheen op 1 kabel 300 mbit ,na trekken en afmonteren kabel 2 niets meer op allebei de kabels.

En hoe kijken jullie TV dan? of heb je dat niet via Ziggo ? Als je een RJ45 plug betreft kun je die makkelijk zelf aansluiten... maar goed het niveau van die monteurs is ook triest als ze niet eens kunnen testen of ze het goed hebben gedaan en een niet werkende situatie achterlaten. Dit Kost Ziggo zo ook geld.

Misschien een idee, vraag me enkel af of je rj45 connectoren op een buitenkabel (massief) kan aansluiten.

Op een coax kabel kun je geen RJ45 aansluiten, op een netwerk kabel wel vanzelfsprekend.. het is ook een heel ander soort signaal.

maar die coax kabel lag alleen beneden toch?
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Boogcom

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
22
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Je zegt het goed ook geen tv enz.
Heb nu even via via een draadloos setje aangesloten internet via het stopcontact , maar daar word je niet vrolijk van.