• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Maximum aan geblokkeerde afzenders

zwingli

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
1
Waarom zit er in ziggo webmail een maximum aan geblokkeerde afzenders?
nu kan ik niet meer de afzenders blokkeren die mij spam mail sturen.

Gr.
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
11.491
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar veel spammers gebruiken steeds weer een ander, niet bestaand, adres.
Oude entries kun je waarschijnlijk zonder gevolgen verwijderen.
Maar inderdaad, waarom zou er een maximum aantal mogelijk zijn!
 

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
1.003
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Eerst een vraag. Bij hoeveel adressen is het maximum bereikt? En zoals Robert zegt het is voor jezelf zinloos, want de huidige spammer heeft voor ieder mailtje een ander adres. Alleen nuttig om aan te geven dat het ongewenste mail is, zodat Ziggo daar wat mee kan. Ik heb momenteel veel last van Hollandsedeals met 1001 onderwerpen. Mag Ziggo wel eens wat aan doen.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.542
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
128 is inderdaad erg weinig voor een spamfilter. Dat behoren er duizenden te kunnen zijn, zo niet tienduizenden. Filterregels zijn echter niet bedoeld als spamfilter, daarom vind ik het vreemd dat Ziggo er op hun website naar verwijst als hun spamfilter.

Zelf gebruik ik een eigen mailserver. Uitgaande mail loopt via de smtp server van ziggo, maar ingaande mail komt rechtstreeks binnen. Dus dan ben ik verantwoordelijk voor spamfiltering.
Ik gebruik het pakket spamassasin. Die gebruikt naast analyse van de inhoud van mail, ook externe blocklists. Die worden dagelijks bijgehouden met nieuwe IP adressen. Daar wil je zelf niet eens aan beginnen.

Een van de lijsten is de "spamhause.org/zen" list. Ik had een testprocedure gevolgd om te kijken of de implementatie goed was. Ik kreeg toen een mailtje terug waar de volgende tekst in stond:

Could not connect to 212.54.34.167: Connection timed out
Attempting to run traceroute. If the traceroute fails persistently,
then it's likely that the ISP where it fails is subscribed to the BGP3 version
of the RBL, and is blocking RBL'ed hosts at the IP level. You should ask
if that is indeed what they are doing. If so, then you do not need to use
DNS blocking of the RBL.

Dezelfde tekst krijg ik als ik verzend via mijn Ziggo mail adres en dus niet via mijn eigen server. Uit deze tekst maak ik op dat Ziggo waarschijnlijk ook gebruik maakt van deze zen block-list. Maar dan de commerciële versie. Via mijn ziggo account wordt ook het testmailtje tegengehouden die op de spamlijst staat. Dat is al een stuk zinvoller dan 128 filterregels die je ook nog zelf moet bijhouden. ;)
NB 212.54.34.167 is een van de de smtp servers van Ziggo voor uitgaande mail.
 
Laatst bewerkt:

marcel

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2005
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Is het mogelijk om spammers die ik zelf aanmerk in 'geblokkeerde afzenders' door Ziggo zodanig 'onder handen' te laten nemen, dat ik berichten van die afzenders in het geheel niet meer ontvang, dus ook niet in de map 'spam'?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.022
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Probeer een regel met als actie "afbreken"