• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Mailadres als je uit elkaar gaat

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.820
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Alles meelezen kan alleen bij alias-adressen, bij zelfstandige adressen is dat niet het geval. Althans als de partner die het account beheert niet de boel vernachelt. Het is namelijk maar een koud kunstje om het wachtwoord te veranderen waardoor alle berichten in het vervolg alleen maar gelezen kunnen worden door de ex-partner. Maar ik meen te begrijpen dat het niet een vijandige relatie beëindiging is.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.953
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Zoals de Boer schrijft kan een andere accounthouder niet meelezen, want anders zou je ook binnen families ruzie krijgen.

De mail wachtwoorden worden beheerd vanuit MijnZiggo. Via MijnZiggo kun je geen wachtwoorden opvragen. Wel veranderen zodat je op die manier bij het account kunt. Maar dat merkt de account houder weer direct omdat hij dan zelf niet bij zijn mail kan komen. En het oude wachtwoord daarna herstellen na het lezen van de mail kan ook niet, omdat het ww niet bekend was.

Maar dit 'probleem' geldt ook binnen families, waar ouders niet ongemerkt de mail van hun kinderen kunnen lezen.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.953
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Als je een ander adres neemt, laat het oude zo lang mogelijk intact met een auto reply. Ik had een veel gebruikt mailadres dat deze zomer vervallen is. Ik gebruikte al bijna 10 jaar een ander adres met eigen domeinnaam en was zelf niet van plan dat oudere adres op te zeggen, dus had ik ook nooit een wijziging rondgestuurd.

Bij veel accounts was dat oude mailadres de inlognaam, dus je moet al je account nalopen om het adres te veranderen. Bij de ene site gaat dat simpel, bij andere sites lukt dit soms alleen via de helpdesk.

Ik heb b.v. een zakelijk account voor PostNL. Ik kon daar simpel inloggen en mijn mailadres aanpassen. Maar PostNL is groot en blijkbaar gebruiken niet alle afdelingen de centrale database. Sommige afdelingen, zoals facturatie, heeft een eigen mailbestand die je alleen telefonisch kunt wijzigen.
Overigens onbegrijpelijk. Ze merken dat het mailadres in hun bestand niet meer werkt en in plaats van even in mijn account gegevens te kijken, sturen ze me een brief met een papieren factuur en een mededeling om telefonisch mijn nieuwe mailadres door te geven.