• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Mail timeouts?


nettv

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hi ! Ik krijg in Outlook 2016 de laatste week regelmatig timeouts op de imap/smtp mailverbinding. Ik heb 2 PCs draaien en heb 1 Galaxy foon. Alle 3 halen automatisch mail van 2 mail accounts op, en ik verzend meeste mail via 1 van de PCs. Met Gmail zelfde maar totaal geen probs sofar. Ik heb de server verbinding timeout al max staan in Outlook (als dat iets doet) Ik krijg onregelmatig een popup dat inloggen is mislukt. Als ik dan gewoon weer inlog met mn bestaande gegevens, prima, gaat t weer tijdje goed. Dagdeel. Uren. Meer mensen mee bekend??
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.558
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Al eens geprobeerd om je wachtwoord van email te resetten?
Zomaar een lucky shot hoor, maar wellicht dat je account niet overal (op alle ziggo mailservers) in sync is ofzo waardoor het af en toe mis gaat.

Je zou het ziggo mail account ook in gmail kunnen opvoeren zodat je 1 plek hebt waar alle mail binnenkomt.
 

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Hi ! Ik krijg in Outlook 2016 de laatste week regelmatig timeouts op de imap/smtp mailverbinding. Ik heb 2 PCs draaien en heb 1 Galaxy foon. Alle 3 halen automatisch mail van 2 mail accounts op, en ik verzend meeste mail via 1 van de PCs. Met Gmail zelfde maar totaal geen probs sofar. Ik heb de server verbinding timeout al max staan in Outlook (als dat iets doet) Ik krijg onregelmatig een popup dat inloggen is mislukt. Als ik dan gewoon weer inlog met mn bestaande gegevens, prima, gaat t weer tijdje goed. Dagdeel. Uren. Meer mensen mee bekend??


Heb je dit inmiddels opgelost gekregen ?

Ik heb al een hele poos hetzelfde namelijk, en alleen bij de ziggo mail.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, alles zonder resultaat.
 

MaxH

Product Tester
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
607
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb de laatste week hetzelfde bij openen van Outlook 2019 en had het idee dat de mailserver van Ziggo de snelheid van de aanvraag niet bij kon houden. Wanneer ik een paar seconden later zelf op Zenden/Ontvangen klikte ging het goed.
 

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Sinds een tijdje alweer heb ik problemen met mijn email van ziggo.
In outlook haal ik de mail op van zo'n 6 verschillende accounts (ziggo, livemail, hotmail, gmx, gmail)

Dat gaat altijd goed, behalve het ziggo account, dat blijft onderstaande storing aangeven.

Window.jpg


Druk ik dan op ok dan gaat het weer een aantal uur of een dag goed, en dan ineens staat dat venster er weer waar ik op de ok knop druk.
De mail van het ziggo account werkt wel gewoon, verzenden en ontvangen werkt prima.
Alleen als de pc een aantal uur aanstaat en de mail word opgehaald dan verschijnt bovenstaand venster.
Soms na een paar uur, soms na 2 dagen.

Ik heb al diverse keren het ziggo account in outlook verwijderd, en opnieuw aangemaakt, zowel automatisch als met de hand de settings ingevuld.
Ook heb ik de interval waarmee de mail opgehaald word al op 30 minuten gezet, en de timeout op 3 minuten (max)

Dit alles heeft niks geholpen tot nu toe.

Kan iemand mij eens vertellen waarom ik steeds dat venster krijg ?
 
Laatst bewerkt:

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.580
Misschien had je ook even het e-mailadres in de titelbalk onleesbaar moeten maken... Opgelost.

Maar soms helpt het om de windows referenties betreffende ziggo-mail te verwijderen en daarna opnieuw aan te maken.
Ook een tijdje gehad... toen internet weer bij KPN ondergebracht. Nergens last van :o
 
Laatst bewerkt:

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Misschien had je ook even het e-mailadres in de titelbalk onleesbaar moeten maken...

Maar soms helpt het om de windows referenties betreffende ziggo-mail te verwijderen en daarna opnieuw aan te maken.
Ook een tijdje gehad... toen internet weer bij KPN ondergebracht. Nergens last van :o
Bedankt voor de tip, heb het in de balk ook even rood gemaakt :)

Wat bedoel je met de windows referenties ?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.991
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Die melding krijg ik ook af en toe met Outlook 2016.
Gewoon een Ziggo server die even de weg kwijt is. Meestal gaat het de volgende autoupdate (na 10 minuten) weer gewoon goed.
Heel soms moet ik Outlook even opnieuw starten om de melding weg te krijgen.