Maandelijkse kosten voor huur van een smartcard, 2 euro.

het probleem is dat Ziggo geen retail meer doet van CI+ modules, vroeger verkochten ze deze voor ca 30-50 euro in de winkel. Ze hebben het model nu veranderd dat je nu alles huurt van ziggo. De meeste nieuwe tvs gebruiken allemaal CI+ v1.3 of hoger, daarom werken oude modules v1.2 niet in deze tvs
 
Bij electronicazaak BCC verkopen ze nog losse CI+ modules versie 1.3 zonder smartcard. Eenmalige aanschaf € 69,95.
Op de website van BCC kunt u zien welke filialen nog voorraad hebben
 
Bij electronicazaak BCC verkopen ze nog losse CI+ modules versie 1.3 zonder smartcard. Eenmalige aanschaf € 69,95.
Op de website van BCC kunt u zien welke filialen nog voorraad hebben

Die zijn toch ook voor andere kabelmaatschappijen die Irdeto2 gebruiken? Dus blijven ze toch verkrijgbaar zolang anderen deze codering gebruiken
 
@TS,
Je vind die prijs voor dat stukje plastic onredelijk. Maar je betaalt natuurlijk niet dat maandelijks bedrag als vergoeding voor die paar dubbeltjes die dat stukje plastic als zodanig heeft gekost. Voor een kaartje voor een concert betaal je toch ook niet enkel de papierprijs, (minder dan 1 cent :) ). Ik zie dan ook zo'n smartcard gewoon als een toegangskaartje naar bepaalde kanalen die je zonder smartcard niet kan ontvangen. Je betaalt m.a.w. voor die diensten.
 
en hoe vaak betaal je entree bij dat concert??
typisch voorbeeld van een onderdeel van digitale tv, wat niet ontwikkeld is om te gebruiken als verdienmodel, maar wel zo wordt gebruikt. belachelijk...
 
Het probleem is niet die 2 euro voor die SC nee het is dat dure Abo van 70 euro. Net zoals dat geouwehoer over die bijdrage Fox wat gaat komen, niet het probleem is, maar het dure Ziggo basisgedoe.

Mijn mening is dat dat omlaag kan door concurrentie op de kabel.
En als je het nu wilt, kijk ns naar glas ofxDsl, niet KPN natuurlijk maar de prijsvechters.
 
Concurrentie op de kabel gaat echt de prijs niet drukken van boxen en Smartcards. Op fiber en DSL zit alleen n KPN en T-Mobile. De rest is van een van de twee onder een ander merk. Muv Online dat bij Canal Digitaal hoort.(M7).

Concurrentie gewoon Kabel, tegen Adsl en Fiber is voldoende.

De smartcards worden echt niet goedkoper als er concurrentie komt. Vodafone en Liberty hebben ook genoeg middelen om de concurrentie op te kopen ook al mag het van ACM niet, het zal via constructie die ook nog juridisch haalbaar zijn toch wel gebeuren.
 
en hoe vaak betaal je entree bij dat concert??
typisch voorbeeld van een onderdeel van digitale tv, wat niet ontwikkeld is om te gebruiken als verdienmodel, maar wel zo wordt gebruikt. belachelijk...
Dat is een heel andere discussie waar ik me niet in wil mengen. Maar TS noemde specifiek de kosten van dat onbenullige stukje plastic, hooguit een paar stuivers.

Afgezien van wie er gelijk heeft of niet, voor elke kabelmaatschappij zou het ongetwijfeld het voordeligst zijn om maar alles onbelemmerd door te geven. Voor iedereen hetzelfde abonnement. Voor hen zou dat echt een stuk goedkoper en gemakkelijker zijn. Niks extra te verhuren kastjes, ci-modules of wat dan ook. En voor de abonnees nog lekker eenvoudig ook.

We staan dan als het ware op het punt dat vergelijkbaar is met toen al die huidige extra's begonnen. kortom een geheel nieuwe start. Maar dan komt er gegarandeerd een golf van "ik interesseer me niet voor sport, film etc. etc. en verzoek hierbij een aanzienlijke korting op mijn abonnement". Zeg het maar wat ze dan moeten doen. Begint dan toch het hele circus opnieuw?
 
Terug
Bovenaan