Love Nature alleen terugkijken in 4k


René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.449
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Nope, wat ik inmiddels wel weet is dat er naar het ID van je TV wordt gekeken (edid) om te bepalen of je de 4k stream voorgeschoteld krijgt.

Stel je hebt een 4k TV, en je zet de Next of je TV toch op 1080p, dan nog zul je de foutmelding krijgen.
Dus heb je een 4k TV, dan kun je de 1080p stream (via coax) niet forceren, behalve door de netwerk verbinding eruit te halen. Dan schakelt ie wel terug. Dit is 'by design'.

Maar jij hebt geen 4k zeg je, wat voor type TV heb je? Mogelijk dat de Next 'm toch ziet als 4k, terwijl dat niet zo is.
Zit er misschien een receiver tussen?
 
Topicstarter
Topicstarter
L

luigi164

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
11
LG tv van zeker 6 jaar oud, géén 4K. Aangesloten rechtstreeks vanaf Next met hdmi. Geluid via toslink van Next naar Sony cinema system. Alles werkt perfect. Kan dus Love Nature alléén terugkijken en niet live...raar toch ?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.449
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Kun je eens proberen om de netwerkkabel uit de Next te halen, en dan naar Love Nature te gaan?
De Next zou dan terug moeten schakelen naar de stream via Coax welke 1080p is.
Dit is verder geen oplossing, maar ben benieuwd of het dan wel werkt.
 
Topicstarter
Topicstarter
L

luigi164

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
11
Even niet meer mee bezig geweest moet ik zeggen :embarrassed: Ben ook niet zo'n "TV kijker" maar tot m'n vebazing kan ik nu ineens wél live Love nature kijken...?????? Heb niks veranderd ofzo. Het enige wat ik weet is dat Ziggo hier in de buurt werkzaamheden heeft gehad...Misschien dat daardoor iets veranderd is ? In ieder geval: opgelost ( voor zo lang 't duurt want tsja, dát weet je bij Ziggo nooit ;);)
 

jochem6450

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2006
Berichten
87
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Nou leuk maar nu staat bij ons ineens de melding dat we geen 4k toestel hebben .
En we hadden altijd een goed signaal wat is er dan nu veranderd?
 
Topicstarter
Topicstarter
L

luigi164

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
11
Nou leuk maar nu staat bij ons ineens de melding dat we geen 4k toestel hebben .
En we hadden altijd een goed signaal wat is er dan nu veranderd?

Dát bedoel ik nou met "je weet 't nooit bij Ziggo" . Híer wordt een probleem opgelost en dáár ontstaat er weer een...:gestoord::gestoord: Misschien ook werkzaamheden in de buurt plaatsgevonden ?
 

jochem6450

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2006
Berichten
87
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
En kijk ik nu dan is er weer gewoon beeld.
Men zegt niets zo veranderlijk als het weer.Maar ziggo kan er ook wat van.;D