Klantenservice horen de Nederlandse taal goed te beheersen

Een van de callcenters zit bij mij bijna om de hoek. Sprak met een van hen die ook in Nijmegen had gewerkt bij het callcenter daar. Zelf heb ik 1 van de Callcenters beveiligt in Arnhem Toen der tijd UPC.
Mij maakt het dialect echt niet uit. Zolang ze verstaanbaar spreken en oplossingsgericht werken gaat het prima. Ben jij vriendelijk zijn zij ook vriendelijk of lees beleefd dan wordt je ook goed geholpen.
 
Een van de callcenters zit bij mij bijna om de hoek. Sprak met een van hen die ook in Nijmegen had gewerkt bij het callcenter daar. Zelf heb ik 1 van de Callcenters beveiligt in Arnhem Toen der tijd UPC.
Mij maakt het dialect echt niet uit. Zolang ze verstaanbaar spreken en oplossingsgericht werken gaat het prima. Ben jij vriendelijk zijn zij ook vriendelijk of lees beleefd dan wordt je ook goed geholpen.

Dialect is altijd erger dan een accent. Accentloos kan niet. Aangezien iedereen een accent heeft, zolang ze maar verstaanbaar zijn
 
Das waar, maar bedoel alleen dat met met wat begrip en geduld, het vaak wel meevalt ;)
En dat is nou juist het kardinale punt, probeer altijd een goede verstaander te zijn die maar een half woord nodig. Zo moeilijk is dat meestal niet. Dat geldt ook bij schriftelijke reacties. Enkele niet bij naam te noemen berichten in dit topic munten ook niet echt uit in correct taalgebruik, sommige moet je zelfs twee keer lezen, maar toch heb ik nog niemand vernomen die klaagt over niet begrijpen wat er werd bedoeld. Zaniken alleen maar om te zaniken is niemand bij gebaat.
 
Terug
Bovenaan