Klantenservice horen de Nederlandse taal goed te beheersen

Belachelijk dat je Sallands accepteert maar Nederlands met een Friese tongval afwijst. Accepteer gewoon dat er in Nederland een wettelijk geaccepteerde minderheidstaal is.
Tongval oke maar amper NL spreken is wat anders, net als niets kunnen (willen) verstaan wat iets afwijkt!
 
Welkom bij Ziggo!

Spreek nu uw postcode in.
Dank u wel!
Spreek nu uw huisnummer in,
Dank u wel!

Voor tutoyeren toets 1
Voor Vousvoyeren toets 2
Dank u wel!

Voor Engels toets 1
Voor Turks toets 2
Voor Marokkaans toets 3
Voor Pools toets 4
Voor Drents toets 5
Voor Twents toets 6
Voor Achterhoeks toets 7
Voor Utregs toets Agt
Voor Fries toets njoggen
Voor Nederlands toets 10
Voor alle andere talen/dialecten verzoeken wij u contact op te nemen via de site.

Tuut Tuut Tuut.
 
Toets 1 voor een standaard antwoord in uw taal/dialect
Toets 2 voor een echte oplossing, eventueel in een voor u afwijkende taal/dialect
 
Misschien handig dat er een keuzemenu komt in welke taal/dialect je aangesproken wilt worden ;)

Mijn zus heeft bij een callcenter in Ierland gewerkt. In het begin voor de Nederlandse klanten, maar later ook voor Engelse klanten en Duitse klanten. (Ze sprak wel redelijk Duits, maar ik gok dat de Duitse en Engelse klanten ook over haar accent zouden klagen, zoals hier)

Dat callcenter wilde het liefst alles Engelstalig doen, dus de Nederlanders kregen een bandje te horen dat het druk was op het Nederlandse nummer en voor snellere hulp konden ze x toetsen voor Engels. Dat bandje kreeg je ook te horen als de Nederlandse telefoon gewoon vrij was. Als ik haar eens privé wilde bellen als ze niet thuis was, belde ik gewoon naar de helpdesk en koos Nederlands. Meestal had ik haar dan ook direct aan de lijn. :)
 
Ziggo is klant van callcenters in Nederland, callcenters van Randstad, Young Capital, Tempo team etc. De 1e klant Ziggo moet dus eisen, dat de call agents verstaanbaar Nederlands spreekt en ook standaard Nederlands (Abn) verstaat. De 2 klant moet dito eisen van de uitzendbureaus.
 
@Briolet, heb ooit een helpdesk moeten bellen ivm een versterker. Kreeg een Duitser aan de lijn die vreselijk Engels sprak.
Toen ik zei, het mag ook int Duits, hadden we een leuk gesprek EN een goeie oplossing ;)
 
@Briolet, heb ooit een helpdesk moeten bellen ivm een versterker. Kreeg een Duitser aan de lijn die vreselijk Engels sprak.
Toen ik zei, het mag ook int Duits, hadden we een leuk gesprek EN een goeie oplossing ;)

Jij spreekt toevallig duitse, dat had jij en die agent mazzel. Dat is dus niet altijd, dat beide data kunnen
 
Het grappige is dat op meerdere callcenters steen en been wordt geklaagd over het onverstaanbare Nederlands en vreemde tongvallen van de bellers. Men mag toch verwachten dat een beller verstaanbaar Nederlands spreekt en ook standaard Nederlands verstaat.
 
Terug
Bovenaan