Klantenservice - alleen beloftes en onjuiste informatie

Theo1957

Forum Gebruiker
Berichten
2
Gisteren de druppel dat ons internet liep van 20 Mbps naar 230 en alles er tussenin ...daarnaast viel mijn telefoon uit en ook de Mediabox(die ik regelmatig moet resetten) .
Heb daarop maar met de klantenservice gechat ..eigenlijk tegen beter weten in want de opmerking wat dat we wel signaal hadden dus het ligt niet aan Ziggo !!...Heb dit wel vaker meegemaakt dat het nooit aan Ziggo ligt maar achteraf wel maar Ziggo beloofd veel ..bv in hele huis Wifi ..komt er een monteur en die adviseert om de Nettgear router er maar weer tussen te zetten...sindsdien loopt alles op Nettgear en niet op de Ziggo router want dat signaal is te zwak
mooie beloftes van ziggo en een maand geleden werden wij gebeld hoe tevreden we waren over Ziggo en mijn ongenoegen genuit en de persoon zou mij de volgende dag teriugbellen maar wacht nog ...en dit is veel vaker voorgekomen en nadat ik gisteren Monteurs van ziggo bij ons in buurt bezig zag en gisterenavond tot middernacht weer en op de site gekeken te hebben bleek dat wij gisterenmiddag een telefoonstoring hadden doet voor mij de deur dicht ...na alles beloftes en onjuiste zeg maar gelogen informatie gaan we kijken naar een alternatief ...
 
Het wifi signaal is nu eenmaal iets waar de provider (Ziggo) geen invloed op heeft.
Dat is afhankelijk van vele externe factoren in jouw specifieke situatie.

Het kan bijvoorbeeld best dat het vandaag perfect werkt, en morgen opeens minder omdat je buren het signaal onbewust verstoren met een alibaba router.

Om zeker te zijn dat het niet aan het signaal van Ziggo ligt kun je bedraad een test doen. Haal je dan wel de maximale snelheid?

Telefoonstoring eroverheen is natuurlijk ook niet fijn.

Succes met het zoeken van een beter alternatief!
 
Heb dus ook de notebook direkt achter de modem geplaatst ...en dan nog geen fout van Ziggo
Wil best wel begrijpen dat er soms storingen optreden maar als een monteur al adviseerd om gebruik te maken van mijn eigen Netgear router terwijl ziggo beloofd en gedekt WIFI in huis ....overal Wifi en gaat met allerlei Ziggo argumenten komen zoals deze en dan de telefoon gaat bagataliseren geeft precies aan dat de klant niet geloofd wordt ...heb ook zelf gezien dat de Ziggo monteurs bezig waren maar dat zal wel toeval zijn ...is zeker ook een Ziggo antwoord ...tijd voor wat anders waar ook minder klachten over zijn (Lees consumentenbond ..maar dat zal ook wel te bagataliseren zijn )
 
Ik neem aan dat de monteur jouw verbinding heeft gecontroleerd. Wifi kan een blijvend probleem zijn. Heb je al eens een wifi analyzer app gedownload. Dan zie je hoe druk is op de wifi banden. Jouw eigen signaal hoort gewoon het sterkste te zijn in jouw huis. Als buren er toch overheen gaan met niet toegestane apparatuur heb jij een probleem.
 
Het wifi signaal is nu eenmaal iets waar de provider (Ziggo) geen invloed op heeft.
Dat is afhankelijk van vele externe factoren in jouw specifieke situatie.

Het kan bijvoorbeeld best dat het vandaag perfect werkt, en morgen opeens minder omdat je buren het signaal onbewust verstoren met een alibaba router.

Probleem is alleen dat ze wel adverteren met "perfecte wifi garantie" terwijl ze dat nooit kunnen waarmaken. De buren kunnen prima spul hebben, maar als er eentje een paar wifi boosters etc neerzet kan het hele spectrum ineens gevuld zijn. Dan ga je denken, wat is mijn wifi toch slecht, laat ik ook maar is een paar ap's of boosters of mesh kitjes kopen, zet je in elke kamer zo'n apparaat, maar nog is de snelheid niet wat je er van had verwacht, en de buren hebben ineens ook weer veel minder snelheid, logisch want je zit mekaar van de band af te drukken.
 
De meeste wifi routers staan af-fabriek vaak op "automatisch" wat betreft welk kanaal er wordt gebruikt. Ik heb jaren geleden een webinar gevolgd van InSSIDer/ Metageeks over bandbreedte en juist instellen van wifi routers, met name toen de 5GHz band nog niet beschikbaar was en je op de 2,4 GHz amper nog vrije ruimte kon vinden.

Via een programma als inSSIDer Home kun je kijken welk kanaal het minst bezet is of jouw signaal als sterkste zal zijn en stel dit in je router in als vast kanaal, dus niet meer op automatisch. Het is niet erg om kanalen te delen, zolang je maar als sterkste op dit kanaal zit. Je zult zien dat de connectie veel minder zal wegvallen en een stabielere verbinding zal geven. Apparaten die op die router zitten switchen automatisch mee naar het ingestelde kanaal.
 
Terug
Bovenaan