Klacht: Ziggo verwijst graag door naar incassobureau

superaz

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik had voor mijn moeder haar Ziggo abonnement beëindigd omdat ze wegens slechte gezondheid helemaal geen TV meer kijkt.
Er was blijkbaar een betalingsachterstand over de laatste maand.
Met Ziggo klantenservice gebeld en ik werd gelijk doorverwezen naar het GGN incassobureau omdat mijn moeder geen klant meer zou zijn en men wil me verder niet meer helpen.
Ik beheer de post van mijn moeder en ze heeft zeker geen Ziggo brief gehad!

Ziggo heeft het incassobureau GGN ingeschakeld en mijn Email adres doorgegeven.
Incassobureau GGN stuurde me vervolgens een paar mails over betalingsachterstand waar ik in eerste instantie dacht aan spam omdat ik van Ziggo niks heb gehad!
Ziggo heeft zelf nooit de moeite genomen om mij een mail te sturen over de betalingsachterstand.

Ziggo: jullie service kan niet slechter!
 
Laatst bewerkt:
Ziggo en service gaat goed de laatste tijd, wat je hier de laatste tijd allemaal leest op de side.
 
Ik heb inmiddels een sympathieke (WTF!) reactie ontvangen van Ziggo naar aanleiding van bovenstaande klacht. Zie hieronder.
Als Ziggo een kans ziet om je kaal te plukken, dan word je overgeleverd aan de incasso oplichters die alleen maar dreigen met verhogen van boetes. Alsof Ziggo hier inderdaad niks aan kan doen.

<<
Dankjewel. Ik zie inderdaad dat het gehele dossier is overgedragen aan GGN. Dat kan ik in ieder geval bevestigen. Het betreft dus geen spam, maar is legitiem.

Hoe vervelend ook, je zult dit met die partij verder moeten afhandelen. Ik en ook mijn collega's bij de klantenservice hebben het dossier niet meer in handen en kunnen je hier niet verder bij helpen. Dat spijt me zeer.
>>
 
Er wordt hier wel heel boos naar Ziggo gewezen, maar een een stukje zelfreflectie lijkt hier te ontbreken.
Normaal gesproken gebruikt Ziggo automatisch incasso's en soms acceptgiro's. Dus daar is al ergens iets fout gegaan aan uw kant of uw moeders kant (acceptgiro niet betaald, incasso gestorneerd of te weinig geld op de rekening). Allemaal niet Ziggo's schuld en in ieder geval reden om in dit soort gevallen de ogen extra goed open te houden.
Waar gingen de maandelijkse rekeningen naar toe? Wellicht naar een e-mail adres van uw moeder? Wellicht dat daar ook de aanmaningen naar zijn gestuurd? Verder heb je er natuurlijk zelf voor gekozen om meerdere berichten van het incasso bureau te negeren. Dat je er voorzichtig mee bent is logisch gezien alle phising tegenwoordig, maar ze gewoon maar negeren is vragen om dit soort problemen.
Verder is het vrij standaard hoor dat als iets ter inning is overgedragen dat de opdrachtgeven het volledig uit handen moet geven. Dit vaak omdat zo'n vordering vaak verkocht wordt aan het incassobureau of omdat dit in het contract is opgenomen i.v.m. de incassokosten en het feit dat mensen die vaak niet zullen betalen als ze nog proberen rechtstreeks aan Ziggo te betalen.
 
@Deleted member 49051, de maandelijkse rekeningen van mijn moeder gaan naar mijn eigen email adres.
En dit is precies het issue: ik heb op dit email adres geen Ziggo aanmaningen ontvangen.
GGN heeft dit wel gedaan waardoor ik 'zeker' wist dat het om phishing mail ging.
 
Ik mag toch hopen dat je geen incassokosten hoeft te betalen. Een incassobureau dat alleen maar een e-mail stuurt stelt je niet goed in gebreke.
 
@freeewillie dankjewel voor het taggen. Of dat wel of niet gedaan is is de vraag. Zonder enige klantinformatie is het voor mij gissen hoe het hier allemaal gelopen is.

@superaz Stuur me een privébericht (wanneer je klikt op onze avatar zie je die optie) met postcode, huisnummer en naam + geboortedatum contracthouder en ik kijk het helemaal met je na.
 
Terug
Bovenaan