Klacht: Van het (straat)kastje naar de muur(aansluiting)

klinkt bekend... ik had laatst ook problemen met mijn connectbox
ik merkte dat in de eerste plaats aam de Next, repelay en opgeslagen films ging steeds nukkiger, tot helemaal niet, netwerkstoringmeldingen etc, maar live bleef goed gaan.
Omdat internet op mobiel/tablet goed bleef gaan dacht ik dat het aan de cloud oid van Ziggo zou liggen... totdat ik achter een bekabelde desktop merkte dat daar het internet ook niet/nauwelijks meer werkte.
Dus bekabeld slechte internet, wifi perfect internet... next draadloos aangesloten (zat direct op het modem bekabeld aangesloten) en die deed ook weer normaal. Dus misschien heb je hetzelfde probleem, een connectbox die op omvallen staat.... ik kreeg een ander modem opgestuurd, probleem verholpen.
 
Is er bijv. getest door rechtstreeks op het modem een vaste netwerk kabel te gebruiken. Ook met verschillende netwerkkabels om een slechte netwerkkabel uit te sluiten. Of tussenliggende switches.
 
Is er bijv. getest door rechtstreeks op het modem een vaste netwerk kabel te gebruiken. Ook met verschillende netwerkkabels om een slechte netwerkkabel uit te sluiten. Of tussenliggende switches.
Yep, zie eerdere uitleg.

Korte update, na diverse contactmomenten is de kogel door de kerk.
Ik krijg toch een nieuw modem.. Fingers crossed
 
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad jaren terug. Alles binnenshuis vernieuwd. Wandcontactdoos was een oude dus radio en tv coax aansluiting apart. Vervangen voor een AOP. Coax kabel van de monteur gekregen etc. Probleem van blokkerige zenders bleef.
Toen kwam er een echte elektronicamonteur en die ging meteen toen hij mijn klacht hoorde naar de straatkast. Conclusie was dat alles in die kast behoorlijk was geoxideert. Is toen opgelost en geen klachten meer vwb het tv kijken. Alles valt of staat met een monteur die kennis van zaken heeft. Er zijn teveel "stekkerinstekers" die voor Ziggo de storingen afgaan.
 
Ben het wel met je eens maar...de bulk problemen zitten toch binnenshuis.
En daar heb je meer gewone junior monteurs voor nodig.
 
Alles valt of staat met een monteur die kennis van zaken heeft. Er zijn teveel "stekkerinstekers" die voor Ziggo de storingen afgaan.
als alles in die kast geoxideerd was zouden ze dat op de helpdesk van ziggo ook moeten zien, als meerdere modems in een buurt slecht presteren kunnen ze dat herleiden naar een bepaalde eindversterker... lijkt me dus eerder dat de verkeerde monteur gestuurd werd,
een standaard storingsmonteur heeft niet de apparatuur om en middelen om dat soort storingen te verhelpen. Standaard monteurs zijn wel goedkoper voor ziggo en ruimer aanwezig.
 
Als er bij de helpdesk geen mensen zitten die enigzins weten wat ze moeten doen, krijg je verkeerde monteurs aan de deur.
Ook een ding is dat niet iedereen klaagt in een straat. Ik heb tenminste toendertijd niets vernomen van buren. Maar goed het is toen goed beetgepakt. Het duurt even maar dan heb je ook wat.
 
Laatst bewerkt:
Als er bij de helpdesk geen mensen zitten die enigzins weten wat ze moeten doen, krijg je verkeerde monteurs aan de deur.
Ook een ding is dat niet iedereen klaagt in een straat. Ik heb tenminste toendertijd niets vernomen van buren. Maar goed het is toen goed beetgepakt. Het duurt even maar dan heb je ook wat.
als ze je modem uitlezen kunnen ze in één oogopslag zien hoe dat zich verhoudt met je buren.... hoeft niemand voor te klagen.
 
Terug
Bovenaan