Klacht: geen internet, geen inkomsten, minimale compensatie

Rooie

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik heb 5 dagen zonder (zakelijk) internet gezeten, waardoor ik inkomsten ben misgelopen. De modem bleek kapot te zijn, De dame die mij te woord stond bij de klantenservice was uiterst vriendelijk en attendeerde mij erop dat ik nadat de nieuwe modem is geïnstalleerd, ik een compensatie kon aanvragen.
Ik heb zojuist contact opgenomen en nadat ik 3 maal ben doorverbonden, kreeg ik het volgende te horen. Als ik mijn contract met 12 maanden verleng dan krijg ik 2 maanden gratis, besluit ik dit niet te doen kunnen ze me alleen € 10,= euro compenseren. Ziggo houdt geen rekening dat mee dat je een zakelijke klant bent en inkomsten mis loopt. Zo gaat Ziggo met klanten om die al meer dan 10 jaar klant zijn ! Echt een hele goede en nette manier om je klanten te behouden. Deze klant gaat kijken naar een andere provider! Wat een ontzettend slechte service.
 
... besluit ik dit niet te doen kunnen ze me alleen € 10,= euro compenseren. Ziggo houdt geen rekening dat mee dat je een zakelijke klant bent en inkomsten mis loopt.
Het is ook geen omzetverzekering die je bij Ziggo hebt. Als ik een omzet van 100.000 per maand heb verwacht ik ook niet dat Ziggo mij duizenden euros zou betalen bij een storing.

Kon je geen alternatief krijgen (b.v. een 4G kaart o.i.d.) op moment dat de storing ontstond? Dat is meestal de methode om omzetverlies tegen te gaan. (Of als je inderdaad een hele hoge omzet hebt die afhankelijk is van internet een backup-lijntje over koper.)

Ps. Ik ben benieuwd bij welke provider je uitkomt die jou een gegarandeerde vergoeding geeft bij omzetderving bij storing.
 
En dan nog, als ondernemer is 40-80 euro per maand een 5g/4g onbeperkt ernaast als fallback peanuts en dan heb je de router in bridge mode staan met een fatsoenlijke firewall er achter die dit vol automatisch regelt, zoals hier. Ongeacht wat een ISP je allemaal beloofd je staat er altijd alleen voor bij een storing.
Dergelijke kosten/investeringen zijn notabene ook deels aftrekbaar.
 
Als internet zo onontbeerlijk is voor je bedrijfsvoering zorg je of voor een backup (xDSL/Glas/4G) of je neemt een echt duur zakelijk contract met een SLA (Service Level Agreement). Maar ook daar zal geen omzetderving in opgenomen zijn. Daar heb je verzekeringen voor.

Overigens dacht ik dat Ziggo bij de normale zakelijke abbo's wel de service biedt om een kapot modem binnen 4 uur te komen vervangen. Maar goed, dat is enige tijd geleden. Geen idee of ze dat nog doen.
 
Ik heb 5 dagen zonder (zakelijk) internet gezeten, waardoor ik inkomsten ben misgelopen. De modem bleek kapot te zijn,
Ik dacht dat je binnen 24 uur een vervangend modem zou krijgen. (was me indertijd vermeld). In de zakelijke voorwaarden staat bij punt 21 echter "zo snel mogelijk", wat voor discussie vatbaar is. 5 dagen is bij mij niet 'zo snel mogelijk', want ze kunnen er altijd direct een opsturen.

Het klopt wat twee voorgangers al schreven. Als internet onontbeerlijk is voor je bedrijfsvoering, moet je altijd een backup systeem achter de hand hebben. Ik gebruik b.v. een router waar je ook een 4G/5G usb dongle op kunt aansluiten als backup.
 
Mijn "verzekering" voor een altijd werkend internet is een extra internet-only glasvezelabo bij Tweak.
De router is een ER-12 van Ubiquiti. De glasvezel gaat direct in deze router, de Ziggo LAN gaat in de 2e WAN van de ER-12.
De ER-12 staat in load-balance. Bij uitval van de een springt de andere naadloos in. Extra kosten 400 euro/jaar.
 
Je krijgt pas een versnelde modem als er helemaal geen internet wordt gemeten bij ziggo.
Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik zakelijk was
 
En als internet zo belangrijk is heb je ook internet verbinding bij een 2de provider , en een router met 2 wanpoorten die 2 providers aan kan
 
Terug
Bovenaan