Kijkt U even mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerardus54

Forum Gebruiker
Berichten
317
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Krijg ik een vrolijk niets aan de hand mailtje van Ziggo dat mijn pakket is aangepast. Er verandert niets maar ik moet 8 euro per maand meer betalen. Dit is oplichterij, iets door je strot duwen. Als je het aan mij vraagt is dit nou misbruik maken van je positie......bah, ratten. Opfrissen heet dat en dan nog "fijne dag" eronder.
#############################


We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Max (zonder bellen).
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

Televisie
  • Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Dat pakket staat nu wel als onderdeel van uw abonnement op de factuur.
Internet
  • Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
Prijs
  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 8,00.
  • De factuur na 10 augustus 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 10 augustus 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,
 
Gelijk bellen en desnoods met afdeling retentie. Dit is trouwens ook meer dan de beloofde 2,50 per maand.

Laat je trouwens even weten hoe het afgelopen is?
 
Dit is niet oplichterij maar een eenzijdige aanpassing vanuit Ziggo. Net zoals jij een abonnement mag opzeggen mag Ziggo stoppen met een bepaald pakket. Dit is natuurlijk nooit leuk. In principe kan je drie dingen doen:

- akkoord gaan met het aanbod
- bellen en een ander pakket nemen of korting proberen af te dwingen
- kosteloos opzeggen

Waarschijnlijk heb je een vergelijkbaar oud abonnement welke destijds goedkoper was. En daar wil Ziggo nu vanaf.
 
Betekenis 'oplichten'
Je hebt gezocht op het woord: oplichten.
  1. op·lich·ten (lichtte op, is opgelicht)
    1. helder(der) worden

  2. op·lich·ten (lichtte op, heeft opgelicht)
    1. optillen
    2. door bedrog geld enz. afhandig maken
 
Betekenis 'oplichten'
Je hebt gezocht op het woord: oplichten.
  1. op·lich·ten (lichtte op, is opgelicht)
    1. helder(der) worden

  2. op·lich·ten (lichtte op, heeft opgelicht)
    1. optillen
    2. door bedrog geld enz. afhandig maken
Juist.
 
Dit is toch gewoon een mededeling dat de oude pakketten (die nu niet meer te bestellen zijn) stoppen en worden omgezet naar een huidige pakket die er op lijkt. Er staat toch ook dat je contact op kan nemen als je iets anders wilt? Ik zie het probleem niet. Neem contact op zou ik zeggen :wink: Zou ik ook gelijk kritisch kijken naar wat je daadwerkelijk gebruikt. Ik vind het een duidelijke en netjes geschreven mail.
 
Dat vindt jij misschien en je mag natuurlijk vinden wat je wilt.
Zo had ik ooit een oud pakket van Chello. Kwam ik er na 2 jaar achter dat UPC de paketten een andere naam had gegeven. Het vergelijkbare nieuwe pakket was toen goedkoper als mijn oude Chello pakket. Maar nooit een mail daarover gezien toen. En dit kan wel. Zij kunnen van alles eenzijdig aanpassen zodat het de klant geld kost maar andersom niet. Ik zie dat als een vorm van oplichting.
Gelukkig heb ik sinds 2 weken een glasvezelaansluiting in huis dus ik heb die gasten van Ziggo niet meer nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan