• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Kanaal 14 Ziggo Sport slecht


ikkezelluf

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Berichten
173
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb er inmiddels al veel over gelezen maar nog geen eenduidig antwoord gezien daarom wil ik het hier in de groep gooien.

Vanavond Formule 1 gekeken, was niet om aan te zien, constant hikups, haperingen en blokjes. Daarom via Horizon op de PC maar naar de tv gestreamd wat een acceptabel beeld gaf.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Mijn bekabeling is verder prima, allemaal koka 799 en Hirschman, alle zenders (behalve Ziggo Sport) geven een kraakhelder beeld zonder enige hikup of wat dan ook.

Ben benieuwd......
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
17.209
Internet
  1. Ziggo
  2. T-Mobile
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Mijn horizon box heeft ook een slecht beeld op Ziggo Sport kanaal 14, sbs9HD en Ziggo testbeeld.
Deze zitten in deze transportstream is mij verteld.
Via dezelfde kabel met mijn cl+ module wél strak beeld.
Ik ga de komende week een andere coax kabel testen. Kijken of het aan mijn kabels ligt.
Gebruik al jaren koka 799 maar deze storing is er sinds een week of 3-4.
 

hatolex

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
1.068
Gisteren ook naar formule 1 gekeken, en had nergens last van. Toevallig eerder deze week ook het testbeeld gezien tijdens een rondje zappen, en het viel mij zelfs op hoe strak dat er uit zag.

Dus ja, algemeen is het geschetste probleem kennelijk niet.
 

Miern

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Berichten
996
Hier ook nergens last van, had laatst wel eens blokkerig beeld maar dat bleek een wijkstoring te zijn. Vanzelf weer opgelost.

Als de bekabeling in orde is, zou ik eens een monteur laten komen. Laat ze het maar onderzoeken dan.
 

Martijen

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
45
Ik heb hier inderdaad sporadisch last van. Het begint dan met kleine dropouts en wordt naarmate de dag vordert steeds erger totdat het 's avonds niet meer te zien is. Alleen nog maar storing. De volgende dag is het dan weer prima. Erg onlogisch! Dit komt alleen voor op kanaal 14.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
905
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
de keer dat ik haperingen had op 14 was het een kwestie van de kabel los te trekken en opnieuw plaatsen op de horizon.
kanaaltje 14 is nogal gevoelig.
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
17.209
Internet
  1. Ziggo
  2. T-Mobile
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb mijn testkabel van Ziggo net getest en het beeld is nu wel prefect.
Kortom mijn eigen koka 799 kabel van een meter of 8 is niet goed meer....
In de Horizon box ging dt signaalwaliteit van goed naar uitmuntend en dat maakt dus het verschil.
Fijn, ik kan dus weer aan de gang met de bekabeling 8)
 

adsl-beu

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
697
Prima dat je de oorzaak van het probleem nu kent Robert!
Kun je een oorzaak bedenken waarom een, voorheen prima Hirschmann-kabel, kennelijk opeens niet goed meer presteert?
OK, hij heeft al acht jaar op de teller maar zo'n kabel veroudert toch niet. (althans dat ben ik -leek- geneigd te denken..)
Geen cruisende Cavia's of een hond die graag knabbelt?