Kan webmail ziggo niet opstarten IOS 14.3

Frans Willem Arends

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik kan mijn mail niet meer benaderen via webmail. Ik krijg dat het certificaat 'webmail.Ziggo.nl' niet wordt vertrouwd. Ook inloggen op mijn ziggo geeft hetzelfde resultaat.
Lijkt erop dat de lijst van vertrouwde rootcertificaten van apple is geupdat met ios 14.3.
Windows vertrouwd het certificaat wel, en oudere IOS versie's ook. Helaas heb ik onlangs een systeemupdate uitgevoerd naar 14.3.

Kan Ziggo hier helpen?
 

Wat is er aan de hand?​

Door een storing kunnen klanten met Apple-apparaten problemen ervaren met het inloggen in de Ziggo email. U ziet een certificaat foutmelding. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
 

U ziet een certificaat foutmelding. Wij werken aan een oplossing.

Als dat QuoVadis rootcertificaat niet meer vertrouwd wordt, lijkt het me meer dat Apple dit moet oplossen.

Kun je dat Certificaat niet zelf als 'vertrouwd' aanmerken? Bij MacOS kan dat wel altijd.
 
Certificaat is ingetrokken. Geen nieuw certificaat beschikbaar en Ziggo geeft niet thuis.
 
Opnieuw opstarten helpt bij sommigen, dus zet je device even helemaal uit en dan weer aan.
 
Lijkt erop dat de lijst van vertrouwde rootcertificaten van apple is geupdat met ios 14.3.
Ik vond dit bij Apple:

List of available trusted root certificates in iOS 14, iPadOS 14, macOS 11, watchOS 7, and tvOS 14


Dit zou voor iOS 14.2 een nieuwer zijn. En de pagina is gisteren voor het laatst ge-update zodat die actueel behoort te zijn. Dat suggereert dat er geen verandering is sinds 14.2. En op die lijst staat het "QuoVadis Root CA 2" certificaat dat webmail gebruikt. Als hij desondanks niet aanwezig is, lijkt het me een bug bij Apple.
Ergens in het begin wordt ook uitgelegd hoe je op iOS kunt zien of je device deze lijst van root certificaten gebruikt.
 
Terug
Bovenaan