Kan niet inloggen op Connectbox

Het vreemde is dat ik met een Windows computer wel kan inloggen en met een Mac niet.
Er is inderdaad een update geweest. Door het inloggen met de Windows computer staat de taal weer op Nederlands.
Ik wilde niet terug naar de fabrieksinstellingen, want dan ben ik al mijn eigen instellingen kwijt. Dan maar via de Windows pc, wat niet mijn werk pc is. Maar tot mijn stomme verbazing kon ik gisteren opeens wel inloggen met mijn Mac. Ik dacht probleem zeker opgelost bij Ziggo of zou het iets te maken hebben met het inloggen op zelfde netwerk alleen via Windows. Nu vandaag lukt het weer niet via de Mac. Ook niet nadat ik wel weer in kan loggen via de Windows pc. Dus snappen doe ik het niet. Denk toch dat het iets is met de browser van Apple (Safari) en Ziggo, zoals het in het verleden ook is geweest.
 
Het probleem is dat met Safari niet meer ingelogd kan worden op de Connectbox is idd erg waardeloos.
Op de Mac kun je met Chrome oid nog wel inloggen (Getest met Big Sir 11.5.x), maar met een IOS device is het voor nu onmogelijk om in te loggen.

Ik heb dit een week of 3 telefonisch gemeld bij de Helpdesk. Ze zouden het doorgeven.. maar.. daar heb ik niet zo veel vertrouwen in.

Er is wel een workarround voor de Mac: Installeer de Safari Technology preview via de website: https://developer.apple.com/safari/technology-preview/
Als je deze versie gebruikt, werkt het iig.

Gr. Rick Hunter
 

Rick goede tip, alleen ben ik geen Apple Developer, ziggo is toch ook voor appel klanten?​

ik begrijp dat ik voor ziggo een windowscomputer moet gaan aanschaffen in welke tijd leven we? Laat ziggo het snel oplossen
 
Bedankt Rick. Maar volgens mij kan dat ook niet op iets oudere Macs. Je moet eigenlijk bijv. Firefox installeren om wel te kunnen communiceren met de Connectbox. Dat is niet wat ik wil, maar waar ik misschien wel toe overga. Nu moet ik steeds mijn Windows computer aanzetten om iets in de Connectbox te kunnen aanpassen. Fijn zo'n software update.
 
Windows computer van de buurman geleend en gelukt alles weer netjes terug gezet. Heeft mij dus 5 dagen gekost om al het geknipper weer terug te zetten. Ik heb alles een vaste ip adres gegeve en ook een vast access point.

het is niet fijn om een pc van een ander je toegang te regelen.

Dit probleem zou toch bekend moeten zijn bij de service desk?

wordt dit opgelost of kan ik een ander modem krijgen die wel goed werkt. Voor welke zou ik dan moeten kiezen.
 
Je beseft toch wel dat dit forum niet van Ziggo is hoop ik.

Ziggo is in overleg met Apple om het probleem op te lossen en binnenkort zal er wel een firmware update komen. Installeer nou gewoon firefox op je computers en grote kans dat je dan gewoon kan inloggen op je modem.
 
Terug
Bovenaan