• Als geregisteerd lid krijg je toegang tot extra forums en halen we de reclame banners voor je weg, allemaal gratis!
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Kan met smartphone geen (ziggo-)mail versturen van 1 van mijn 2 mailadressen


Vraag

Patrick van 't Hooft

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2018
Berichten
3
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik word gek: met mijn smartphone (iPhone) krijg ik geen mail meer verstuurd met één van mijn twee mailadressen. Met dat andere mailladres dus wel.
'Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist' krijg ik telkens als ik vanaf dat niet-werkende adres een mail wil versturen. Op de laptop werken beide adressen prima. Heb alles op de telefoon al 1000x gecheckt maar weet niet waar de fout zit. Zat vast wel weer iets simpels zijn, maar in welke hoek moet ik het zoeken...?
 
Oplossing
Heb je het account met dat e-mailadres dat problemen geeft als eens helemaal verwijderd?
Telefoon uitgezet en opnieuw gestart en toen dat account weer aangemaakt?
Dat wil wel eens problemen oplossen

OneApi

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
560
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
iets met KAPITALEN of onderkast? (Shift of CAPS-LOCK)
Verborgen spaties....
Ik roep maar wat hoor :)
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.906
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Het hoeft niet aan de accountgegevens te liggen. Sommige programmas geven dit antwoord ook als je een niet bestaande server probeert te bereiken. b.v. "stmp.Ziggo.nl" i.p.v. "smtp.ziggo.nl"
Ik roep maar wat hoor :)
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.059
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Welke mailclient gebruik je op de iPhone, die van Apple of een andere?
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Patrick van 't Hooft

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2018
Berichten
3
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ehm....Even al jullie vragen doorlopen:
- Ik gebruik op de telefoon gewoon het mailprogramma van Apple, zoals dat op de iPhone staat.
- Capslock enzo... dat is het niet.
- Smtp.ziggo.nl > niks aan veranderd
- Wel een week of wat geleden de mailwachtwoorden veranderd. Zoals gezegd:; bij dat ene mailadres is alles gewoon oké (op telefoon én laptop, dat andere dus niet (wel op laptop, niet op telefoon)
- OS: hoe bedoel je? iPhone, dus IOS (14.6)
Ik krijg dus telkens: gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist. Gebruikersnaam is gewoon het mailadres, dat zie ik ook als ik bij accounts kijk bij mijn mailprogramma op de laptop. Dus daar kan de fout niet in zitten.
Misschien maar eens verwijderen en opnieuw aanmaken, dat ene mailadres?
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.804
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Heb je het account met dat e-mailadres dat problemen geeft als eens helemaal verwijderd?
Telefoon uitgezet en opnieuw gestart en toen dat account weer aangemaakt?
Dat wil wel eens problemen oplossen
 
Oplossing

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.829
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
- OS: hoe bedoel je? iPhone, dus IOS (14.6)
Ik krijg dus telkens: gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist. Gebruikersnaam is gewoon het mailadres, dat zie ik ook als ik bij accounts kijk bij mijn mailprogramma op de laptop. Dus daar kan de fout niet in zitten.
Misschien maar eens verwijderen en opnieuw aanmaken, dat ene mailadres?
OS Operating System.

En delete inderdaad je "verkeerde" account en voeg daarna deze toe. Dit lost vaak problemen op. (Zie ook #7 waar dit wordt gemeld)
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    109,6 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt: