Kan ik ergens zien wanneer analoog hier word uitgezet

Iedereen heeft snelheidsverhoging gekregen. Dus voor dit jaar is de prijsverhoging al afgedekt. Dus het wordt wachten tot volgend jaar. :>
 
Even schets ter verduidelijking van de kwestie analoge kabel-FM bij Ziggo zoals ik die heb gevolgd.

Er is een kleine groep Ziggoklanten die via een uitgebreide - vaak kostbare - hifi-installatie tot nu toe nog steeds via een analoge tuner luisterde naar analoge kabel-FM. Hun verhaal is dat analoog - zeker via zo'n installatie - een veel breder signaal biedt dan digitaal.
Technisch is dat ook aantoonbaar.

De afgelopen 2 jaren heeft er een petitie gestaan op petities.nl om handtekeningen te verzamelen om de uitfasering van analoge FM bij Ziggo tegen te houden. Eerst duurde die petitie een jaar, maar toen dat te weinig handtekeningen opleverde, is de petitie met een jaar verlengd.
Schamele oogst: rond 1500 handtekeningen!! De suggestie werd echter steeds gewekt dat het om tien, misschien wel honderdduizenden zou gaan, en dat de petitie steeds te weinig publiciteit kreeg...

Uiteraard is Ziggo verplicht de beëindiging van analoge FM tijdig kenbaar te maken aan haar klanten. Dat heeft ze ook gedaan. Sterker nog, de afschakeling is meerdere malen vertraagd en uitgesteld.

Menigeen heeft e.e.a. waarschijnlijk niet eens meegekregen, simpelweg omdat het aantal Ziggo-abonnees dat analoge FM wil behouden, amper iets voorstelt.

Dus aan uw laatste opmerking is door Ziggo eigenlijk ruimschoots voldaan. Zeker nu Ziggo de abonnees voor een weggeefprijs digitale radiotuners aanbiedt.
Na het lezen van de instructies om die digitale radio te installeren heb ik besloten niet te wachten tot de aankondiging dat Zoetermeer aan de beurt is. Het kan nl wel eens druk worden bij de klantenservice.
Deze instructie bevat vooral informatie over hoe je dat ding NIET moet aansluiten, omdat dat niet werkt. Hoe dat ding dan WEL aan te sluiten met behoud van internet en TV is een uitdaging op zich.
Ik heb al wat informatie ingewonnen op de Community van Ziggo, veel goeie ideeën van diverse personen, echter niet van personen die dat ding met een positief resultaat hebben aangesloten. Sommigen omschrijven de de instructie zelfs als "een kind kan de was doen", de was misschien wel, maar dit ding aansluiten zonder storing? Het blijkt allemaal zo simpel te zijn dat Ziggo volgende week een monteur langs stuurt. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Opgelost.
Monteur van Ziggo is vandaag langs geweest , de AOP vervangen door een nieuwe en heeft de signaalsterkte gemeten. Op het randje en nu nog een splitter (ofwel verdeler) om zowel TV als radio te kunnen ontvangen. Geen verbetering, storing blijft. Een 3-weg splitter (of beter verdeler) heeft geen zin, die geeft nog meer demping. Oplossing: een versterker, aangebracht door de monteur, werkt perfect, probleem verholpen. Ik mag de versterker betalen denk ik.
 
Is eigenlijk niet de structurele oplossing, maar een manier om jou op zo snel mogelijke wijze weer van "normaal" gebruik te kunnen voorzien van je diensten. Als de monteur verder had nagedacht, zou hij dit naar de 2e lijns hebben moeten doorzetten. Waarom dit vaak niet gebeurd is voor mij onbegrijpelijk. Je binnenkomende signaal is (bewezen) te zwak om zonder "hulpmiddelen" van jouw producten gebruik te kunnen maken. Dus alsnog melden ter verbetering (moet in verdelerkast aan de straat gebeuren, misschien is er structureel iets mis in jouw blok?), beste manier is via @Webcare Ziggo via een pm.
 
@Shadowranger
Ja, ik ben ook van mening dat het binnenkomende signaal te zwak is. De monteur had eigenlijk zoiets van jammer dat het niet werkt. Hij had deze digitale radio ook pas een keer gezien en zei dat het ook aan de radio kan liggen. Dit werd door mij natuurlijk gelijk getorpedeerd door hem erop te wijzen dat zonder de splitter de radio het goed doet. De demping van de splitter is dus al genoeg om de storing te veroorzaken. Dan komt inderdaad de vraag of het binnenkomende signaal wel sterk genoeg is. Jaren geleden is dit al eens gemeten en het was toen op het randje volgens mij, volgens de monteur nog net voldoende. Hij kon toen een soort littekens in het signaal meten, op "zoveel meter" van de aansluiting. Ik wist precies waar dat was, bij mij in de straat naar de overkant. Bij de aanleg van de kabel (nog voordat Ziggo kwam volgens mij) op vrijdagmiddag de kabel met een plankje ernaast de oversteek laten maken. Die was op maandag kapot natuurlijk, kennelijk gerepareerd. Later na het bezoek van een zware kraan voor een verbouwing weer de kabel kapot, zat ook maar 30 cm onder de grond, ja, al die lassen, dat geeft verlies. Als het maar binnen de normen blijft. De monteur kwam met de oplossing: een versterker plaatsen, vond ik goed, als dat het probleem oplost. Ik hoefde ook niets te tekenen, de monteur liep zo weer weg, op naar de volgende klant. Ik verwacht ook geen rekening.
 
@tichel bedankt voor het delen. Ik heb gisteren mail gekregen van ziggo dat het op 20juli stopt. Anderen in dezelfde woonplaats, andere wijken nog niet.
 
hier in de regio papendrecht stopt de analoge radio per 6 juli
eindelijk op naar de hogere upload snelheid
 
Terug
Bovenaan