• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Kan ik een monteur hier gratis voor laten komen?

Gerjan

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Berichten
3
Beste allemaal,

Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met het internet van Ziggo. Deze haperde een hele tijd heel erg veel. Ik heb hier vele malen met Ziggo over gebeld, maar iedere keer konden ze er niks aan doen. Uiteindelijk heb ik gezien dat de groene Ziggo kabel die binnen komt wat los zat. Deze heb ik toen wat aangeduwd en nu werkt het internet al een tijdje naar behoren.

Nu ben ik met corona veel aan het opruimen en opknappen, en vind ik dat het kastje waar de groene kabel op is aangesloten niet meer goed vastzit. Ik heb gebeld met Ziggo, en die zeggen dat ze een monteur kunnen langs sturen maar ze kunnen niet zeggen of dat ik moet betalen of niet.

Ik wil middels dit forum jullie meningen vragen. Kan ik een monteur laten komen zonder hiervoor te betalen? Of kan ik zelf gaan knippen en snijden in die kabel van Ziggo en dat kastje zelf vervangen?

Foto totaal incl. groene kabel
Kastje wat los hangt aan de muur
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.816
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Dit moet gratis kunnen, die monteur moet een nieuwe AOP plaatsen want je kunt duidelijk zien dat het verouderd is.
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
989
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De monteur komt kosteloos alleen voor de groene kabel daar mag je dan ook niks aan doen! Vanaf het kastje mag je zelf rommelen zonder problemen. Weet zo niet of de splitter die erop zit goed is, die is bij mij lang geleden vervangen ivm Next en Modem. Heb ik gewoon kosteloos opgestuurd gekregen.
Ik heb een andere dubbele splitter met de witte kabel naar de modem en de zwarte voor de TV. Wat heb je nog meer voor apparatuur erachter hangen?
 
Topicstarter
Topicstarter
Gerjan

Gerjan

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Berichten
3
De monteur komt kosteloos alleen voor de groene kabel daar mag je dan ook niks aan doen! Vanaf het kastje mag je zelf rommelen zonder problemen. Weet zo niet of de splitter die erop zit goed is, die is bij mij lang geleden vervangen ivm Next en Modem. Heb ik gewoon kosteloos opgestuurd gekregen.
Ik heb een andere dubbele splitter met de witte kabel naar de modem en de zwarte voor de TV. Wat heb je nog meer voor apparatuur erachter hangen?
Verder niks. Maar er kan ook al een hoop vanaf hoor, is best oud. Waar de groene kabel te zien is zit verder niks meer.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.673
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je bericht suggereert dat het kastje er alleen maar een beetje los bij hangt en verder niks. Me dunkt dat zelfs iemand met twee linker handen die twee schroefjes kan aandraaien. Durf je dat niet? In dat geval is die angst totaal onnodig en je bent in een halve minuut klaar. Of is er meer aan de hand?
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
938
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat is gewoon oude meuk dus je kunt zonder problemen de monteur inschakelen. Die zal het AOP vervangen en er meteen een fatsoenlijke splitter opzetten.
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
989
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Verder niks. Maar er kan ook al een hoop vanaf hoor, is best oud. Waar de groene kabel te zien is zit verder niks meer.
Dus die witte kabel met dat groene ringetje eraan gaat naar je modem en die andere kabel met die metalen plug gaat naar je TV?
Dan zou ik vragen om het AOP te laten vervangen en om een betere splitter. Ik heb een braun telecom POA 01-UPC splitter met 2 uitgangen. 1 voor de modem en 1 voor de TV. Dan zou alles weer goed moeten werken.