Kan geen wifi verbinding maken met mijn Connect Box

dvdlouw

Forum Gebruiker
Berichten
3
Sinds een paar dagen kan ik geen WIFI verbinding meer maken met mijn Connect Box. Dankzij een met de Connect Box via een kabel gekoppelde WIFI-6 router die een etage hoger staat heb ik wel Internet door een WIFI verbinding te leggen met die router. Op die manier kan ik dus wel inloggen op mijn Connect Box en heb ik dus wel internet maar dus niet via de WIFI van de Connect Box.
Ik zie nog wel een signaal (SSID = 'netwerk0', WIFI-6 router SSID is 'netwerk'):

$ nmcli dev wifi
IN-USE BSSID SSID MODE CHAN RATE SIGNAL BARS SECURITY
18:35:D1:17:F4:97 netwerk0 Infra 44 405 Mbit/s 80 ▂▄▆_ WPA2
D8:47:32:A4:32:37 netwerk Infra 9 270 Mbit/s 72 ▂▄▆_ WPA2 WPA3
* D8:47:32:A4:32:36 netwerk Infra 36 270 Mbit/s 67 ▂▄▆_ WPA2 WPA3

Ik heb het modem al tig x gereset (stekker eruit, 30 sec tot zelfs een keer 5 minuten) en daarna stekker er weer in.
Met 'tcpdump' (sudo tcpdump --interface=wlp4s0 -n) op mijn WIFI adapter zie ik helemaal niets gebeuren als ik wil connecten met mijn Connect Box.
Met 3 verschillende laptops (2x Linux, 1x windows) en een smartphone: geen van allen willen/kunnen verbinding leggen met de Connect Box.
Ik zie nog wel rare logging op de Connect Box, maar heb geen verstand van kabelmodems:

19/06/2021 08:54:53 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 23:00:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 22:17:16 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 18:52:7 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 13:05:3 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 21:23:57 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 18:17:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 16:32:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/06/2021 18:15:38 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:58:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:29:12 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn, of zal ik toch maar met Ziggo moeten bellen voor hulp?[/PLAIN]
 
Je hebt de Connectbox tot nu toe alleen gereset door spanningsloos te maken (power cycle).
Je kunt nog proberen het probleem op te lossen met een reset naar de fabrieksinstellingen. Je moet daarna al je eerder gedane instellingen zoals Wi-Fi naam, wachtwoord, evt. portforwarding etc. weer opnieuw doen.
Reset naar fabrieksinstellingen doe je door de resetknop aan de achterkant min. 15 seconden in te drukken met een paperclip of iets dergelijks.
 
…met een reset naar de fabrieksinstellingen. Je moet daarna al je eerder gedane instellingen zoals Wi-Fi naam, wachtwoord, evt. portforwarding etc. weer opnieuw doen…
Ik exporteer altijd eerst de configuratie, doe dan een fabrieksreset en importeer dan de configuratie. Nooit problemen gehad dat instellingen niet hersteld werden. Slechts in uitzonderlijke gevallen importeer je de fout terug. (Heb ik nooit meegemaakt)
 
Ik exporteer altijd eerst de configuratie, doe dan een fabrieksreset en importeer dan de configuratie. Nooit problemen gehad dat instellingen niet hersteld werden. Slechts in uitzonderlijke gevallen importeer je de fout terug. (Heb ik nooit meegemaakt)
als je dat doet, - en er zit om wat voor reden dan ook iets raars in je config - importeer je het probleem weer terug. dan heeft het geen nut te resetten naar fabrieksinstellingen.
er zit niks anders op dan je config te noteren, en na reset naar fabrieks instellingen alles weer handmatig invoeren. dat is de enige mogelijkheid om zeker te weten dat problemen niet uit de config voortkomen. leuker kan ik het niet maken, en ook niet makkelijker ....
 
Misschien niet onbelangrijk: had je deze opstelling al een hele poos of juist zo aangesloten sinds een paar dagen?
 
Deze opstelling heb ik al heel lang. Niets veranderd tot afgelopen week het ineens allemaal niet meer werkte. Dwz de WIFI connectie direct met de Connect Box. Ik kan eens proberen te resetten naar fabriekinstellingen ...
 
Laatst bewerkt:
Gereset naar fabrieksinstellingen en nu kan ik weer connectie maken. Wel even bezig de boel weer terug te zetten - voor de zekerheid dankzij jullie tips niet via backup en restore - en ik kan weer verder. Bedankt voor de tips, al begrijp ik niet waarom alles ineens 'stuk' was ....
 
als je dat doet, - en er zit om wat voor reden dan ook iets raars in je config - importeer je het probleem weer terug. dan heeft het geen nut te resetten naar fabrieksinstellingen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een corrupte instelling in de config terecht gekomen is. Vaak wordt in een apparaat de configuratie bij aanpassen ergens anders opgeslagen dan de configuratie die op dat moment gebruikt wordt.
Pas als het herladen van de configuratie niet zou helpen, zou ik overwegen om direct na de reset te kijken of het probleem wel weg is.

Maar goed, ik heb zowat alles aangepast, wat er aan te passen is. Dan stel je het handmatig weer herstellen zo lang mogelijk uit.
 
Ik heb dat wel ooit meegemaakt. Waarschijnlijk werd er meer opgeslagen en teruggezet dan de door de gebruiker aangepaste instellingen. Sindsdien doe ik meestal alles handmatig maar ik heb meestal maar een paar instellingen / aanpassingen.
 
Terug
Bovenaan