Kan geen mail verzenden via Windows 10

heide410

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ineens heb ik sinds een paar dagen dat mijn mails niet worden verzonden. Ontvangen is geen probleem. Alle mails die ik gemaakt hebben zijn weg. Staan niet in verzonden item, geen concepten. Geen foutmeldingen als ik verzend. Er gebeurt gewoon niets. Ik heb al een aantal keer mijn account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen oplossing. Overigens komt de mail wel binnen als ik vanuit Ziggo webmail verstuur. Er is dus iets wat mijn uitgaande mail blokkeert via Windows 10 mailapp.
 
Laatst bewerkt:
Net ook even geprobeerd met de Windows 10 Mail app, maar hier werkt verzenden nog wel.
Met de Outlook app op Android zijn daar overigens wel problemen van bekend.

Welke versie van Mail staat er bij jou, misschien een oude versie?
Bij mij: Versie 16005.13426.20566.0

En hoe stel je je nieuwe account in, bij account toevoegen kies je voor "Ander account POP, IMAP"?
 
Versie heb ik ook. Vandaag bijgewerkt staat er. Ik heb account toegevoegd via instructie op Ziggo. Daar staat kiezen voor "Geavanceerde configuratie". De laatste keuze onder "ander account POP, IMAP"
 
Probeer eens een nieuw account toe te voegen. maar dan met de optie "Ander account (POP, IMAP)":

1612010238868.png


Dit is de makkelijkste optie waarbij je geen extra instellingen opgeeft en lijkt hier prima te werken.
 
Terug
Bovenaan