• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Kan geen e-mail versturen via Internet-Ziggo (550 msg-melding)

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.816
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Je maakt het wel onnodig ingewikkeld want hij beheert die spf records niet. Dikke kans dat hij niet eens weet wat een spf record is en eerlijk gezegd, het is ook helemaal niet interessant.

Het enige wat hij moet doen is voor die mail account instellen dat de mail via de uitgaande server van de partij loopt waar hij de mail account vandaan heeft en dus niet via de mailserver van Ziggo. Dat is op een moment ooit verkeerd ingesteld.
 
Topicstarter
Topicstarter
Meindert van Dijk

Meindert van Dijk

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2020
Berichten
7
Beste allemaal,
Hartelijk dank voor al jullie reacties. Het maakt mij er niet echt overzichtelijker op. Ik weet inderdaad (nog) niets over de 'spf records'.

Naar aanleiding heb ik nu hulp aangevraagd bij de host van mijn websites, Combell.nl. Dit bedrijf heeft destijds de webhosting van Byte.nl overgenomen. Uit jullie reacties begrijp ik in elk geval dat ik voor het versturen van mijn e-mails beter niet bij Ziggo, maar bij - in mijn geval - nu bij Combell moet zijn. Ik heb op zich goede ervaringen met de service van Combell, dus heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.

Ondertussen heb ik kunnen vaststellen dat het versturen van 'nieuwe', 'schone' e-mails, dus niet als reply of forward, zonder problemen verloopt. Dat was een hele goede tip, waar ik veel aan heb gehad. Mocht ik berichten als reply of forward willen versturen kopieer ik nu eerst de inhoud van het 'oude' bericht en maak vervolgens een nieuw bericht aan waarin de inhoud van het 'oude' bericht plak en vervolgens verstuur. Voor mij een handige 'workaround' totdat ik met Combell een definitieve oplossing gevonden heb.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties!
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.722
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Ik kan je het antwoord alvast geven. Dit kun je namelijk zelf vinden op hun site :)
Als je deze servers gebruikt voor inkomende en uitgaande email en je gebruikt username/password van combell dan moet het gewoon gaan werken zoals het hoort:

Server inkomende e-mail:
pop3.mailprotect.be (SSL poort 995)
imap.mailprotect.be (SSL poort 993)

Server uitgaande e-mail:
smtp-auth.mailprotect.be (SSL poort 465)