Kabel tv overbodig

over de laatste alinea verschillen we dan van mening.
ik kan bijvoorbeeld nou niet echt zeggen dat de fusie van fZiggo en fUPC voor de fZiggo klanten iets heeft opgeleverd.
Precies, helemaal juist, zit al c.a. 30 jaar bij upc/Ziggo en bij upc nog nooit klachten gehad,
en bij ziggo durf ik niet meer mijn abo te veranderen omdat dat maar zelden goed gaat en je wordt gewoon in de maling genomen, uiteraard heb je er ook goede mensen zitten maar die moet je maar net aan de telefoon krijgen.
 
Grappig want het is upc die ziggo overnam, maar ivm de slechte naam van upc de naam ziggo ging dragen.
 
Hoewel de glasvezel door aanleg problemen in de meterkast nog niet is aangelegd ben ik toch al prijzen aan het vergelijken.
Dan moet ik helaas zeggen dat Ziggo heel duur is.
Niet alleen het basis pakket is veel duurder.
De telefoon tikken naar Europese landen zijn 3x duurder. Daar kan een onbeperkt bellen korting door vervallen
Ziggo sport extra is zelfs iets duurder.
De korting die ik heb door mijn mobiele abo moet in bij vergelijken ook nog eens meenemen.
Die korting op de prijs valt in het niet bij de bijbetaling van het extra pakket.
Een 2e telefoonlijn scheelt ook weer €4,00.
€77 1000/500 vs €128 500/40
 
ziggo sport is gratis bij de combi ziggo/Vodafone
geen extra kosten bij meerdere tv's... inderdaad wel goed vergelijken.
dan denk ik dat het veelal aan de persoonlijke situatie zal liggen welke provider het goedkoopst is.
 
Grappig want het is upc die ziggo overnam, maar ivm de slechte naam van upc de naam ziggo ging dragen.
Klopt, zit al vanaf de post-Essent periode bij Ziggo en nog nooit klachten gehad. Ook niet qua Klantenservice! (In tegenstelling tot KPN!!)
 
Precies, helemaal juist, zit al c.a. 30 jaar bij upc/ziggo en bij upc nog nooit klachten gehad,
en bij ziggo durf ik niet meer mijn abo te veranderen omdat dat maar zelden goed gaat en je wordt gewoon in de maling genomen, uiteraard heb je er ook goede mensen zitten maar die moet je maar net aan de telefoon krijgen.
Hier dus precies andersom. Nooit problemen met Casema/Ziggo gehad. Lekker je eigen apparatuur mogen gebruiken. En toen werd de hele boel door Liberty Global overgenomen. Hierbij kozen ze expres voor de Ziggo naam omdat nog wat beter in de markt lag dan UPC.
Maar helaas kregen we wel de UPC-mentaliteit en organisatie. Exit eigen hardware, CI interfaces en iedereen maar die energieslurpende mediaboxen door de strot duwen.

Nee, dat was geen vooruitgang.

En vanuit gemeentes zou het allemaal slechter geweest zijn? Kijk hier eens even:

 
helemaal mee eens.
en niet te vergeten de storingen op de zenders die vanaf het moment van samengaan zichtbaar werden.
of dit op zwaktes duidde in het netwerk van fZiggo weet ik niet, maar wel dat het daarvoor niet voorkwam.
 
Een aantal fZiggo netwerken waren nog verouderd bij de overname.
 
Ik heb op fZiggo nooit problemen gehad, en ik heb het meegemaakt van Essent Kabelcom tot na de fusie. De enige problemen traden op met de introductie van GSM/LTE onder de 860 MHz maar daar was met de juiste bekabeling wel om heen te werken.
 
U denkt dat allerlei dingen "gratis" kunnen? Wat jaren 60!
Toen we kabel tv kregen in de jaren 70, waren het de gemeenten die de CAI beheerden.
Gratis?
En toen hebben de gemeenten die kabelnetten op een gegeven moment verkocht.
Weet u waarom?
Er moest onderhoud gepleegd worden. En daar hadden de gemeenten geen geld voor (over). En het abonnementsbedrag was veel te laag gehouden om hiervoor geld gereserveerd te hebben! Dom, he?
Particulieren hebben toen overgenomen (tegen afbraakprijzen, want de staat van onderhoud was slecht, en de gemeenten waren blij dat ze ervan af waren). En die particulieren gingen wel (fors) investeren. Gratis, denkt u?
Uiteindelijk werden het UPC en Ziggo die de netten beheersten. (En uiteindelijk een fusie.)
En toen kwam er vanaf 2000 de uitgebreide digitalisering zoals we die nu kennen. U denkt dat dat niks kost?
En al die banen bij het huidige Ziggo. Menige zeer hoogwaardig (ICT). Die hoeven niet?

Ik kan u vertellen dat het huidige Ziggo de zaken prima voor elkaar heeft.

Natuurlijk, er is altijd wel iets wat we kunnen bekritiseren. Ik heb ook wel wat dingen.
Maar Ziggo is technisch een zeer hoogwaardig bedrijf. En dat kost geld.

Oneliners zoals die van u zijn dooddoeners. Retoriek zonder enige - gefundeerde- onderbouwing zijn gebakken lucht.

En nee, ik werk NIET bij Ziggo, en ook ik vind ze nogal prijzig. Maar u versimpelt de wereld.

Ik hoop niet dat u uw "statement" hierboven dagelijks gebruikt voor uzelf om allerlei (ook andere) dingen recht te praten die in wezen krom zijn.
:cool::cool:
 
Terug
Bovenaan