ITV werkt niet meer

Ik zie uit zijn uitleg dat @JanvdB geen internet via de splitter heeft. Internet kan @JanvdB ook op een andere wijze hebben.

Ik heb inmiddels de versterker omgewisseld, voor ook een retour geschikte Hirschmann versterker.
Helaas geen resultaat.
Er zit op de AOP , een door Ziggo gemonteerd, vierkant kastje.
voorzien van 3 aansluitingen.
1 ingang, 1 voor radio/tv en 1 voor radio.
misschien is daarin iets mis?
Interactieve tv via ci+ module en humax in fziggo gebied heeft een internetverbinding nodig. Dus zowel de tv als het internet modem dienen aangesloten te zijn. Een splitter heb je dus altijd nodig. Retoursignaal via de coax is niet van belang.
 
Met Ziggo gebeld.
sturen een nieuwe splitter, voor op de AOP.
Ik zal het laten weten, als ik e.e.a gemonteerd heb

Volledigheidshalve, zowel de tv, als de Humax, hebben een internetverbinding met een ethernetkabel.
er zit wel een switch tussen.
ten overvloede, webbrowser en YouTube werken goed op de tv.

Op de AOP zit een HUMU 1006.
als ik die er af haal en de coaxkabel rechtstreeks aansluit, heb ik geen internet meer , aangezien de datakabel aan de HUMU 1006 zit.
 
Ik heb inmiddels ook de Hirschmann versterker er tussenuit gehaald.
geen resultaat, nog steeds geen ITV.
Misschien is het toch de HUMU 1006.
allemaal erg bedankt, voor het meedenken.
wordt vervolgd.
 
Ik ben weer een stapje verder.
Op de Hirschmann multimedia retour geschikte versterker, zitten 3 ledjes.
ledje 1 brandt en geeft aan , dat het signaal sterk genoeg is.
Het middelste ledje geeft aan, dat de versterker operationeel is.
Het 3 ledje moet aan zijn, of knipperen, afhankelijk van de intensiviteit van het interactieve signaal.
Het derde ledje brandt niet.
kom ik toch uit op de HUMU 1006.
Aangezien ik de signaalversterker al omgewisseld heb.
Ziggo stuurt een nieuwe HUMU 1006 op.
wordt vervolgd
 
Had dit probleem ook met een Mediabox XL (Horizon). Van de ene op de andere dag geen netwerk meer via coax. Was toen wel een storing in mijn postcodegebied. Na opgeloste storing nog steeds geen netwerkverbinding,

Heb het 2 weken aangezien en de Horizon af en toe gereboot. Kwam echt niet meer online, na factory reset deed die helemaal niets meer.
Had niet de indruk dat Ziggo het kon oplossen met het sturen van een monteur, was immers niets veranderd aan mijn coax bekabeling.

Uiteindelijk maar eieren voor mijn geld gekozen en voor de Next gegaan ondanks bijbetalen.

Next krijgt het netwerksignaal via het netwerk (UTP / WiFi) zoals het heurt :)

Wat een verademing, opnames vanaf afstand instellen is geen gokkast meer en ook afspelen van opnames kan vanaf afstand.

Neemt niet weg dat Ziggo gewoon moet zorgen dat het Horizon platform moet blijven werken zolang die kolere boxen nog bij de klanten draaien.
 
Bedankt voor de reactie.
maar ik heb een Humax 5200.
Het internet werkt gewoon op de TV.
Volgens de derde led, op de Hirschmann versterker, is er geen interactief signaal, het ledje blijft uit.
 
De middelste poort van een UMU laa t geen retour verkeer door. Dus je huisversterker zal nooit en te nimmer dit doorlaten..

Wat jezelf al aangeeft de youtube op de tv werkt. Dit loopt via de modem.
Wat het probleem bij jouw kan zijn de vod frequenties komen niet juist door. Of de inhoud mist. Laat een ziggo monteur komen. Je hebt er geen kaas van gegeten.
 
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest, maar de derde of rechter led, op de Hirschmann versterker brand of knippert niet.
volgens de handleiding van de Hirschmann versterker, ontbreekt het vod signaal.
Het eerste wat de technische dienst vroeg toen ik ze belde, of ik wel internet had op de Humax en op de tv.
gezien de webbrowser op de LG, gewoon werkte, was dat het geval.
ook moest ik van hem even kijken in het menu van de Humax, bij tv portal, of daar ook internet aanwezig was en dat was het geval.
als ik er wel kaas van had gegeten, had ik dit forum niet nodig gehad.
maar toch bedankt voor je reactie, hoewel hij niet erg vriendelijk over komt.
een forum is er, om een ander te helpen.
Althans dat dacht ik.
maar misschien is het alleen voor deskundigen.
ik heb overigens alle adviezen uitgevoerd, die op dit forum geadviseerd werden.
 
Laatst bewerkt:
Wat @ber000000-6 probeert aan te geven is dat je een monteur nodig hebt om je probleem op te lossen. Het antwoord mag van hem erg zakelijk zijn maar is niet onvriendelijk bedoeld.
 
Als ber000000-6, al mijn berichten gelezen had, dan had hij kunnen lezen, dat ik reeds contact had opgenomen, met Ziggo.
Ziggo stuurt nog geen monteur, maar stuurt eerst een nieuwe UMU af.
 
Terug
Bovenaan