• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

iTV-10 Interactieve TV tijdelijk niet beschikbaar


Status
Niet open voor verdere reacties.

Bfinger

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
3
Ben net overgestapt naar Allesin1 met een interactieve decoder iHDR-5200C. Krijg echter maar geen verbinding met de interactieve content vanwege de iTV-10 melding. :cry:
Volgens Ziggo ligt het aan mijn recorder, maar die werkt volgens mij als een tierelier. Ook de internetverbinding is ok, met een prima snelheid. Heb samen met Ziggo de recorder gerest etc., maar zonder resultaat. Ze willen nu mijn recorder omwisselen.
Iemand nog een tip wat mogelijk de oorzaak kan zijn?:?::!:
 

Boolee

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
1.181
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Kan topic zo niet vinden maar ITV 1.0 is op 28 maart gestopt. Nu v2.0
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Bfinger

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
3
Bootee, bedankt voor je reactie, maar mijn vraag gaat over de melding die ik elke keer op het scherm krijg na het drukken op de rode knop:
iTV-10 Interactieve TV tijdelijk niet beschikbaar.
Probeer het later nog eens.

Iemand hier ervaring mee?
 

AC

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
1.577
Wat gebeurt er als je op de Portal knop drukt, komt deze melding dan ook?
Heb je al gekeken naar systeem informatie, met name het serving area deel?

Stel even zeker dat je internet connectie top is, mogelijk even kijken zonder beveiligingen. Mijn ervaring is dat een foutmelding vaak komt door een internet connectie probleem, alleen kan je dit lastig testen omdat je decoder niet veel test opties heeft.

Weet je zeker dat de decoder naar buiten mag communiceren? Dus porten en firewall settings? Dat de decoder zegt dat hij connectie heeft, wil niet zeggen dat het naar buiten goed communiceert.

Heb je de mogelijkheid om dit te testen?
 

Boolee

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
1.181
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als goed is heb je vandaag een Ziggo nieuws mail gekregen. Zover ik echt na kan gaan is ITV 1.0 niet meer beschikbaar. Link naar ziggo interactief
 

AC

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
1.577
Als goed is heb je vandaag een Ziggo nieuws mail gekregen. Zover ik echt na kan gaan is ITV 1.0 niet meer beschikbaar. Link naar ziggo interactief
De melding is niet afkomsting van ITV 1, maar op moment van start ITV omgeving. Druk rode knop....

Ik ken de melding van de pilot ook, had te maken met (dacht ik) een route probleem naar internet/retour.

Ik heb toen de decoder direct aan het modem gehangen en het werkte wel. Bleek een probleem te zitten in mijn router (wifi) welke alleen door harde reset en nieuwe setup opgelost wat, maar wat het was geen idee....
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
3.610
Een lijstje met foutcodes en wat te doen zou wel fijn zijn.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij mijn decoder die ITV-xxx fouten allemaal drie cijfers hebben. 004 had ik in het begin nog wel eens, dat was volgens anoniem een DNS-fout maar in de praktijk eerder een DHCP-probleem. 140 (ook tijdelijk niet beschikbaar) had ik onlangs, en inderdaad een uurtje later werkte het weer.
 

AC

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
1.577
Een lijstje met foutcodes en wat te doen zou wel fijn zijn.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij mijn decoder die ITV-xxx fouten allemaal drie cijfers hebben. 004 had ik in het begin nog wel eens, dat was volgens anoniem een DNS-fout maar in de praktijk eerder een DHCP-probleem. 140 (ook tijdelijk niet beschikbaar) had ik onlangs, en inderdaad een uurtje later werkte het weer.
Helpdesk zou dat ook wel een welkome lijst vinden denk ik... :)
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Bfinger

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
3
Mijn internetverbinding lijkt goed: ik heb als test een vaste kabel genomen en deze eerst op mijn tv geprobeerd. Dan krijg ik verbinding met internet. Sluit ik diezelfde kabel op mijn recorder aan, krijg ik weer de iTV-010 melding. Weet verder niet hoe ik vanaf de recorder kan testen
 

seahopper

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
10
Ik heb met deze decoder vanaf het begin (heb deze nu 3 dagen) dezelfde melding. De hepldesk zou mij nadere info sturen. De helpdesk medewerker heeft om het macadres van de recorder gevraagd en daarna heb ik niets meer vernomen..
Vandaag (1 juni 2013) maar weer eens gebeld, er bleken meerdere meldingen van dezelfde soort te zijn. Er was geen oplossing. Weer Macadres doorgegeven en maar afwachten.. Daarvoor schaf je toch niet zo'n dure recorder aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.