ITV-002 Foutmelding & Oplossing

B

Beauco

Hi,

Maandenlang heb ik “de rode knop” niet kunnen gebruiken op mijn TV (Sony Bravia met CI module).
Ik kreeg telkens de ITV-002 error.

Omdat het Internet incl. dit forum geen soelaas boden, op wat goed bedoelde adviezen na, heb ik lang zelf moeten zoeken.

Uiteindelijk was de oplossing even makkelijk alsook logisch: vanwege het “SD voor HD zenders” issue, had ik een alternatieve Netwerk ID ingesteld (anders dan de standaard 5555).
En alhoewel de TV het hier prima mee deed, sloopte dat dus wel mijn Interactieve TV.

Na het terugzetten van de Netwerk ID doet ook Interactieve TV het weer prima.

Om anderen in de toekomst onnodig zoeken te besparen, wilde ik dit graag even delen
 
Hi,

Maandenlang heb ik “de rode knop” niet kunnen gebruiken op mijn TV (Sony Bravia met CI module).
Ik kreeg telkens de ITV-002 error.

Omdat het Internet incl. dit forum geen soelaas boden, op wat goed bedoelde adviezen na, heb ik lang zelf moeten zoeken.

Uiteindelijk was de oplossing even makkelijk alsook logisch: vanwege het “SD voor HD zenders” issue, had ik een alternatieve Netwerk ID ingesteld (anders dan de standaard 5555).
En alhoewel de TV het hier prima mee deed, sloopte dat dus wel mijn Interactieve TV.

Na het terugzetten van de Netwerk ID doet ook Interactieve TV het weer prima.

Om anderen in de toekomst onnodig zoeken te besparen, wilde ik dit graag even delen

Hi,

Bedankt voor het delen! Ik krijg dezelfde foutmelding (iTV_002) op mijn Samsung TV (2013) met CI+ module. Wanneer ik de Netwerk ID: 43187 gebruik ontvang ik wel HD-zenders maar geen interactieve tv. Wanneer ik de Netwerk ID: 5555 gebruik ontvang ik geen HD-zenders meer maar wel Ziggo interactieve tv.

Heeft iemand wellicht een oplossing voor dit probleem? Of een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!
 
Reset naar default zonder ci adapter.
Scan zenders in zonder ci adapter.
Stel je wifi/lan in.
Toestel uit.
Adapter en smartcard insteken.
Toestel aan.

Kijk of je een serving earea krijgt in je systeem.

Welke regio woon je?
 
Reset naar default zonder ci adapter.
Scan zenders in zonder ci adapter.
Stel je wifi/lan in.
Toestel uit.
Adapter en smartcard insteken.
Toestel aan.

Kijk of je een serving earea krijgt in je systeem.

Welke regio woon je?

Nogmaals bedankt voor de stapsgewijze hulp. Helaas heeft het alleen nog niet geholpen... Ik heb een reset gedaan zonder CI adapter en smartcard, bij het opnieuw insteken gaat de verificatie gewoon goed. Ik heb het idee dat het aan het Netwerk ID (5555) ligt. Zodra ik ga zoeken naar zenders (zonder adapter en smartcard) worden er geen HD zenders getoond. Dit zou je voor Ned 1 t/m 3 wel verwachten, toch? Wanneer ik met Netwerk ID 43187 zoek krijg ik wel direct HD zenders. Moet ik wellicht een andere Netwerk ID gebruiken in centrum Utrecht?
 
05555

anders 05555 MET adapter erin laten scannen.

dacht gehoord te hebben laatst op kantoor dat de samsung juist die 0 ervoor moet hebben. 05555 voor interactieve tv.
 
Terug
Bovenaan