IPv4 adres veranderen in Ziggo Connectbox

gewoondemax

Forum Gebruiker
Berichten
8
Ik heb horror verhalen op het forum gelezen bij het veranderen van het IPv4 adres. Ik ben genoodzaakt opnieuw bij Ziggo en wil het 3e octet ( 178 ) aanpassen. Weet iemand of dit is verbeterd? De verhalen die ik lees zijn van 2018/19 met het Arris modem... dus ik hoop dat is opgelost

De ConnectBox heeft de firmware (inmiddels door Ziggo aangepast) waarbij IP forwarding kan worden toegepast (eigen web- en vpn server en ROON server)
 
Je bent helemaal niet in de gelegenheid om zelf een IP adres te kiezen. Het enige wat je zou kunnen doen is je modem een dag of 2 uit zetten om te kijken of je daarna een ander IP adres toegewezen krijgt van ziggo's DHCP server.

Maar waarom wil je een ander publiek IP adres?
 
Bij de Arris waren er vroeger problemen, maar ik heb de laatste tijd niets gelezen over problemen.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar zou het gewoon proberen.

@terrestrial de vraag gaat over het LAN IP dus DHCP instelling.
 
Beste, dank voor je antwoord. Ik denk dat ik het niet goed heb beschreven ik wil het 3e octet van het LAN IPv4 veranderden en niet het WAN adres dat wordt inderdaad door de Ziggo DHCP afgegeven.

zoals ik aangeef, de firmware van mijn ConnectBox staat toe de de laatste twee octetten 3e en 4e van het LAN te kunnen veranderen. Echter leest ik op het forum gedateerde verhale 2018/19 dat dit niet altijd zonder slag of stoot is gegaan, het is mij niet duidelijk of dit een glitch was ...

dus mijn vraag concreet is: heeft iemand zonder problemen het interne IP adres kunnen aanpassen van 192.168.178.xxx naar bijvoorbeeld 192.168.10.xxx zonder daarna en eventuele herstart van het modem terug naar de default settings of factory setting is moeten gaan?

dank jullie wel
Alvast
 
Bij de Arris waren er vroeger problemen, maar ik heb de laatste tijd niets gelezen over problemen.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar zou het gewoon proberen.

@terrestrial de vraag gaat over het LAN IP dus DHCP instelling.

super bedankt ... inderdaad ik denk dat we t gewoon proberen en anders een factory default en het modem als bridge gebruiken ....
 
Bij dat soort rigoureuze aanpassingen waarbij de kans is dat ik een factory reset moet doen, schrijf ik eerst de configuratie weg. Als je dan een reset gedaan hebt, kun je simpel weer terug naar al je oude instellingen. Ik heb zelf veel aangepast aan mijn instellingen, maar na een factory reset, had ik toch snel mijn oude configuratie terug. (Incl andere IP range). Maar dat was bij mij een andere modem.
 
@terrestrial de vraag gaat over het LAN IP dus DHCP instelling.

Ah ok, In het verleden toch altijd zonder problemen kunnen omzetten naar de 172.x.x.x range waar de rest van mijn netwerk op draait. Hoe het bij de connectbox zit weet ik niet want die heb ik nooit gehad. De DHCP functie van het modem gebruikte ik toch al nooit want ik heb een active directory en dus een windows based DHCP server.
 
Bij dat soort rigoureuze aanpassingen waarbij de kans is dat ik een factory reset moet doen, schrijf ik eerst de configuratie weg. Als je dan een reset gedaan hebt, kun je simpel weer terug naar al je oude instellingen. Ik heb zelf veel aangepast aan mijn instellingen, maar na een factory reset, had ik toch snel mijn oude configuratie terug. (Incl andere IP range). Maar dat was bij mij een andere modem.

øke dank voor de tip!
 
Ah ok, In het verleden toch altijd zonder problemen kunnen omzetten naar de 172.x.x.x range waar de rest van mijn netwerk op draait. Hoe het bij de connectbox zit weet ik niet want die heb ik nooit gehad. De DHCP functie van het modem gebruikte ik toch al nooit want ik heb een active directory en dus een windows based DHCP server.
Mac OS doet weinig met AD :-) de bekabelden hebben fixed IP's - alleen de "staartloze" hebben DHCP .. maar we gaan het zien bedank!
 
Ik draai hier intern gewoon mijn eigen range ingesteld op de connectbox. Volgens mij is dat gewoon mogelijk anders zou het hier niet werken
 
Terug
Bovenaan