• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

IP camera stuurt geen mail meer met foto's


Max-NL

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
13
Hallo,

Wie heeft er tips voor mij ik heb het volgende;
Eerst had ik een Belkin router aangesloten op mijn Ziggo connectbox,en had 2 wifi ipcameras ingesteld(Sricam sp009).
Uiteindelijk werkte alles perfect,ik kon vanaf elke locatie via mijn iphone de camera benaderen en bij bewegingsdetectie kreeg ik automatisch een mail met foto's.

Nu ben ik van de Belkin router afgestapt,en heb de ipcameras rechtstreeks via wifi aangesloten op de connectbox,en kan ze ook gewoon benaderen als ik buiten huis ben.
Het enige wat ik nu niet voor elkaar krijg is om bij bewegingsdetectie weer berichten te ontvangen.
In de camerasettings heb ik alle settings overgenomen net als toen ze met de Belkin router verbonden waren maar dat heeft nog geen effect.
Heeft dit met portforwarding te maken?
Ben hier ook al mee bezig geweest in de connectbox settings maar hier begrijp ik het niet meer:

'10. Vul nu de onderstaande velden in.

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

Ik zie namelijk nergens bij mijn settings welke poorten ik moet invoeren?

Iemand tips?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.107
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als de camera e-mail met foto verstuurd is dat uitgaand verkeer en daarvoor hoef je geen poorten open te zetten.
Ik zou de oorzaak van het probleem het eerder in de e-mail settings zoeken.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.249
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De titel is erg verwarrend. Als een mail plots geen foto's meer bevat, kan dat nooit aan de router liggen, maar is het echt het mail versturende programma dat iets weglaat.

Het is dat ik uit de compacte reactie van Johnny opmaak dat er helemaal geen mail verstuurd wordt. De toevoeging over foto's in de mail hebben geen toegevoegde waarde en maakt alleen dat anderen de lange vraag niet gaan lezen. (Beter is het de titel aan te passen)

Eigenlijk zijn de mail settings er alleen om met de mailserver te kunnen praten. Het stuk er tussen (lees router) zou geen invloed mogen hebben.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Max-NL

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
13
Titel verwarrend?Lijkt me niet,dat is precies wat er aan de hand is,de camera stuurt geen mail nadat ik van router veranderd ben :-)
Ik heb de emailsettings overgenomen van toen de camera op de belkin router aangesloten was,en deze ingevoerd in de camera maar krijg geen meldingen,ook geen pushberichten op telefoon.

Nou gebruik ik ziggo mail,maar ook hotmail en gmail,ik neem aan dat "sender"en "receiver" setting in de camera app niet hetzelfde mailadres mogen zijn?
 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.249
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Nee, je schrijft geen mail met foto's. Die toevoeging over foto's heeft alleen zin als hij wel mail zonder foto's stuurt. In elk geval heb ik dat zo gelezen en dus geconcludeerd dat de camera alleen vergeet de foto's toe te voegen en dit dus geen ziggo issue kan zijn. :-\
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.107
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je nu een andere IP reeks in je netwerk? Heb dan ook de gateway IP in de camera veranderd, want anders zal de DNS niet werken en vind de camera de e-mail servers niet.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Max-NL

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
13
Heb nu in camera settings in en uitgaande mail hetzelfde,en krijg nu wel push berichten op mijn telefoon.
Alleen nog geen emailberichten.
als smtp gebruik ik : smtp.ziggo.nl
poort: 587

Johnny aan ip of gateway settings heb ik niets veranderd,heb daar ook geen verstand van.
Moet de gateway in de router en camera hetzelfde zijn?
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.107
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De meeste camera's staan standaard ingesteld dat ze automatisch alle benodigde IP gegevens bij de router ophalen.
Als jij zelf nooit iets met de IP adressen gedaan hebt zal dat allemaal wel goed staan.
Dat je nu wel push berichten krijgt wijst daar ook op.

Waarom je geen e-mail krijgt snap ik ook nog niet, Met smtp.ziggo.nl poort 25 zou het moeten kunnen werken.

Beter is:
  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Max-NL

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
13
Het werkt weer :-)
Nu als sender gmail settings gebruikt en receiver mijn ziggomailadres en nu krijg ik weer mail met foto!
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.107
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
:6 Fijn te horen dat je het hebt opgelost.