Internet vliegt er steeds uit.

Dat viel mij ook op, die is hoger dan de specificaties toelaten volgens mij. Rond de +10dBmV werkt nog wel maar is buiten de aanbevolen specificaties.
Kan veroorzaakt worden door een versterker...
Voor de rest zien de waardes er toch ok uit.

Waar zien jullie dat? ik zie alleen 37-38 dB downstream waardes en dat valt toch wel mee en 45 dBmV upstream waarde
 
Dit is de signaal sterkte in dBmV:


1592850813760.png
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik een modem heb gezien, maar is dat niet een beetje vreemd 37 dB SNR icm 10 dBmV. Ik zou verwachten als het signaal versterkt is dat de SNR waarde ook wat hoger uitpakt.

Het is natuurlijk een moment opname maar die geeft geen reden tot 2 dagen uitval.
 
Als de MER eenmaal 37db is op een eindversterker buiten...kan je met versterking er niet meer uithalen in je binnenhuisinstallatie
 
Ik vermoed een van de volgende zaken:

-Je modem is defect. (meest logisch)
-Je hebt 1 of andere vaag netwerk probleem
-Er is een probleem met het kabel headend (CMTS) in jou regio, maar dan moeten meer mensen dezelfde klachten hebben. Heb je al is rond gevraagd?

Het kabel signaal zou te zwak kunnen zijn maar dan heb je ook problemen met de TV, denk aan blokken in beeld en slurpend geluid. Maar dan nog daar heb je niet zo maar 2 dagen uitval door en dan helpt modem resetten ook niet. Dan heb je eerder dat de verbinding en het laden van sites stroperig aanvoelt omdat de snelheid lager is en er pakketverlies ontstaat.

Zoals al gezegd neem contact op met ziggo webcare op deze site. Dat is je beste kans.
 
Hoi,

ikzelf ben er na zeer lang onderzoek, meerdere monteurs, kabels binnen vervangen, kabel verderop in de straat aangepast, achter gekomen dat het modem echt zeer veel problemen heeft met heel veel sessies.

Ik kwam daarachter toen ik op een gegeven moment een issue had mijn met NAS waarop ik torrents aan het downloaden was. Toen ik de NAS ging rebooten ging daarna het modem in de stress. Mijn torrents begonnen namelijk allemaal opnieuw te verbinden. Nadat ik alle torrents heb gestopt, was mijn modem stabiel. Ik kon dit ook steeds reproduceren.

Dus als je iemand in huis hebt die torrents download, stop er eens mee en kijk wat er dan gebeurd ;)

Sterkte ermee! alle andere tips hierboven moet je ook zeker proberen, maar dit was wat ik zelf heb ondervonden na:

3 nieuwe modems
4 of 5 monteurs
bekabeling
apparatuur loskoppen (Sonos zou bij mij de problemen veroorzaken....)
etc etc..
 
Is toch al lang bekend dat modems moeite hebben met veel connecties.
Jaren geleden werd er al in allerlei berichten gemeld dat je het aantal connectie bij torrent programma's lager als de standaard waarde moet instellen.
 
ik had een modem die jaren heeft gedraaid met geen enkele problemen, moest vanwege andere zaken het modem omruilen en toen begon het probleem. is dan lastig te beoordelen. Verder, waarom kan Ziggo dat niet zien en aangeven? Er zou toch een crash dump of info in de log moeten staan dat er een memory overflow zou zijn waardoor ie reboot?
 
Terug
Bovenaan