Internet vliegt er steeds uit.

Kirsten79

Forum Gebruiker
Berichten
5
Sinds 3 jaar hebben we zeer regelmatig problemen met de internetverbinding. Er zijn al heel veel monteurs geweest die ieder weer het werk van de voorganger de schuld geven van de problemen. Na de laatste monteur in 2018 was het redelijk opgelost. Nog steeds zeer slecht wifi-bereik (hoezo powerpromiss?) maar dat hebben we zelf opgelost met het aanleggen van een MESH-netwerk, bekabelen van bepaalde apparaten en het aanschaffen van een SonoS-Boost. Eens in de paar weken moesten we het modem (hard) resetten, maar daar valt mee te leven.
Helaas is sinds een paar weken het weer huilen met de pet op. Zo ongeveer om de dag valt het internet compleet uit, zowel bekabeld als de Wifi. Het enige wat dan helpt is het resetten van het modem. We hebben eerst telefonisch contact opgenomen met de klantenservice die beloofden ons een nieuw modem toe te sturen (nummer 5 of 6 in 3 jaar tijd), want met het uitlezen van het modem zagen ze dat die niet goed meer werkte. Helaas is dat modem nooit aangekomen.
Vervolgens heb ik een klacht ingediend. Als antwoord kreeg ik dat het probleem lag bij onze apparatuur van Bosch/Siemens/Neff. Echter hebben wij die apparatuur helemaal niet in huis, en ook geen andere keukenapparaten die iets met internet doen...
Dus ik heb een chat gestuurd. Daarin zei de medewerker dat hij een test van 72 uur zou doen op het modem. We mochten in die tijd het modem niet resetten want dan zou het onterecht lijken dat het modem zou zijn uitgevallen. Dussss.... wij hebben 2 dagen zonder internet gezet. Vervolgens kreeg ik niet de beloofde terugkoppeling van de test met mogelijke oplossingen.
Dus ik heb weer een chat gestuurd. Die medewerker zei mij dat ze de resultaten nooit naar de klant terugkoppelen maar dat die naar de Coax-afdeling (?) gaan en dat die contact opneemt met de klant. Je raadt het al... dat is dus niet gebeurt.
Dus ik heb vandaag nogmaals een chat gestuurd. Die medewerker zei dat er niks te zien was in de test (hoe kan dat als het modem er 2 dagen uit heeft gelegen?), dat er vanuit hun niks aan de hand was met het signaal of het modem (euh? De eerste medewerker had het modem uitgelezen en gezien dat die stuk was?) en dat het dus aan onze apparaten zou moeten liggen. Mevrouw Lisa was niet van plan om verder te helpen of een monteur te sturen.

Zojuist heb ik zelf in de historie van de Netwerk Status gekeken en zie dat er in minder dan 24 uur al 9 Critical T3 meldingen zijn geweest. Volgens mij gaat er dan toch echt iets niet goed met de levering van het signaal vanuit Ziggo, of ben ik nu gek?
Kan iemand helpen?
2020-06-22 (1).png
2020-06-22 (2).png
2020-06-22.png
 
Neem via deze weg eens contact op met @Webcare Ziggo
Maar is je bekabeling tot aan je huisaansluiting al eens nagemeten?
Dit om bijv. Breuken uit te sluiten.

Ik heb trouwens Bosch/Siemens/Neff apparatuur in huis.
 
Die T3 errors zijn waarschijnlijk het probleem niet. Het ziet er heftig uit maar dat schijnt bij iedereen voor te komen en wil niet direct zeggen dat je verbinding eruit ligt.

Kun je ook je signaal waardes eens posten? Misschien valt daar nog iets te verbeteren.
 
De bekabeling naar ons huis is vlak nadat wij hier kwamen wonen vervangen omdat er inderdaad een breuk in zat. Tevens is geconstateerd dat de afstand van ons huis tot aan de centrale kast van Ziggo te lang is waardoor de kabel langer is dan toegestaan.
 
@piente Dit zijn de signaalwaardes (ik denk dat je deze bedoeld? Anders hoor ik graag waar ik ze kan vinden)
 

Bijlagen

  • 2020-06-22 (4).png
    2020-06-22 (4).png
    134,6 KB · Weergaven: 213
  • 2020-06-22 (5).png
    2020-06-22 (5).png
    141,7 KB · Weergaven: 203
  • 2020-06-22 (6).png
    2020-06-22 (6).png
    135,3 KB · Weergaven: 201
  • 2020-06-22 (7).png
    2020-06-22 (7).png
    143,6 KB · Weergaven: 196
  • 2020-06-22 (8).png
    2020-06-22 (8).png
    126 KB · Weergaven: 190
  • 2020-06-22.png
    2020-06-22.png
    187,3 KB · Weergaven: 188
Hebben jullie een coaxversterker in gebruik?
Ik vind het vermogen bij downstream aan de hoge kant.
 
Dat viel mij ook op, die is hoger dan de specificaties toelaten volgens mij. Rond de +10dBmV werkt nog wel maar is buiten de aanbevolen specificaties.
Kan veroorzaakt worden door een versterker...
Voor de rest zien de waardes er toch ok uit.
 
@Johnny 1954 Niet dat ik weet. Maar na 18 monteurs die ieder wat anders hebben gedaan ben ik wat dat betreft de weg wel een beetje kwijt. Maar hoorde bijna alle monteurs erover de de waardes erg hoog waren.
 
Kun je wat foto's plaatsen van het AOP? Dus waar de kabel het huis binnenkomt en hoe het verder verdeeld is in huis. Wellicht kun je een extra splitter zetten om het signaal te verzwakken.
 
Terug
Bovenaan