Internet vliegt er steeds uit.


Kirsten79

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2020
Berichten
5
Sinds 3 jaar hebben we zeer regelmatig problemen met de internetverbinding. Er zijn al heel veel monteurs geweest die ieder weer het werk van de voorganger de schuld geven van de problemen. Na de laatste monteur in 2018 was het redelijk opgelost. Nog steeds zeer slecht wifi-bereik (hoezo powerpromiss?) maar dat hebben we zelf opgelost met het aanleggen van een MESH-netwerk, bekabelen van bepaalde apparaten en het aanschaffen van een SonoS-Boost. Eens in de paar weken moesten we het modem (hard) resetten, maar daar valt mee te leven.
Helaas is sinds een paar weken het weer huilen met de pet op. Zo ongeveer om de dag valt het internet compleet uit, zowel bekabeld als de Wifi. Het enige wat dan helpt is het resetten van het modem. We hebben eerst telefonisch contact opgenomen met de klantenservice die beloofden ons een nieuw modem toe te sturen (nummer 5 of 6 in 3 jaar tijd), want met het uitlezen van het modem zagen ze dat die niet goed meer werkte. Helaas is dat modem nooit aangekomen.
Vervolgens heb ik een klacht ingediend. Als antwoord kreeg ik dat het probleem lag bij onze apparatuur van Bosch/Siemens/Neff. Echter hebben wij die apparatuur helemaal niet in huis, en ook geen andere keukenapparaten die iets met internet doen...
Dus ik heb een chat gestuurd. Daarin zei de medewerker dat hij een test van 72 uur zou doen op het modem. We mochten in die tijd het modem niet resetten want dan zou het onterecht lijken dat het modem zou zijn uitgevallen. Dussss.... wij hebben 2 dagen zonder internet gezet. Vervolgens kreeg ik niet de beloofde terugkoppeling van de test met mogelijke oplossingen.
Dus ik heb weer een chat gestuurd. Die medewerker zei mij dat ze de resultaten nooit naar de klant terugkoppelen maar dat die naar de Coax-afdeling (?) gaan en dat die contact opneemt met de klant. Je raadt het al... dat is dus niet gebeurt.
Dus ik heb vandaag nogmaals een chat gestuurd. Die medewerker zei dat er niks te zien was in de test (hoe kan dat als het modem er 2 dagen uit heeft gelegen?), dat er vanuit hun niks aan de hand was met het signaal of het modem (euh? De eerste medewerker had het modem uitgelezen en gezien dat die stuk was?) en dat het dus aan onze apparaten zou moeten liggen. Mevrouw Lisa was niet van plan om verder te helpen of een monteur te sturen.

Zojuist heb ik zelf in de historie van de Netwerk Status gekeken en zie dat er in minder dan 24 uur al 9 Critical T3 meldingen zijn geweest. Volgens mij gaat er dan toch echt iets niet goed met de levering van het signaal vanuit Ziggo, of ben ik nu gek?
Kan iemand helpen?
2020-06-22 (1).png
2020-06-22 (2).png
2020-06-22.png
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.427
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Neem via deze weg eens contact op met @Webcare Ziggo
Maar is je bekabeling tot aan je huisaansluiting al eens nagemeten?
Dit om bijv. Breuken uit te sluiten.

Ik heb trouwens Bosch/Siemens/Neff apparatuur in huis.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.375
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Die T3 errors zijn waarschijnlijk het probleem niet. Het ziet er heftig uit maar dat schijnt bij iedereen voor te komen en wil niet direct zeggen dat je verbinding eruit ligt.

Kun je ook je signaal waardes eens posten? Misschien valt daar nog iets te verbeteren.
 
Topicstarter
Topicstarter
Kirsten79

Kirsten79

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2020
Berichten
5
De bekabeling naar ons huis is vlak nadat wij hier kwamen wonen vervangen omdat er inderdaad een breuk in zat. Tevens is geconstateerd dat de afstand van ons huis tot aan de centrale kast van Ziggo te lang is waardoor de kabel langer is dan toegestaan.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.469
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hebben jullie een coaxversterker in gebruik?
Ik vind het vermogen bij downstream aan de hoge kant.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.375
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Dat viel mij ook op, die is hoger dan de specificaties toelaten volgens mij. Rond de +10dBmV werkt nog wel maar is buiten de aanbevolen specificaties.
Kan veroorzaakt worden door een versterker...
Voor de rest zien de waardes er toch ok uit.
 
Topicstarter
Topicstarter
Kirsten79

Kirsten79

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2020
Berichten
5
@Johnny 1954 Niet dat ik weet. Maar na 18 monteurs die ieder wat anders hebben gedaan ben ik wat dat betreft de weg wel een beetje kwijt. Maar hoorde bijna alle monteurs erover de de waardes erg hoog waren.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
843
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kun je wat foto's plaatsen van het AOP? Dus waar de kabel het huis binnenkomt en hoe het verder verdeeld is in huis. Wellicht kun je een extra splitter zetten om het signaal te verzwakken.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.513
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Wat ik mij afvraag, als je op dat moment geen internet meer hebt, werkt bellen en TV dan nog wel ?