• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Internet van 250/25 Mb/s is zo brak als maar kan.


Tonne2004

Product Tester
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.692
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Ergens las ik dat een nieuwe(re) update van sommige modems dit veroorzaakt. Is niet meer dan een foutje met de punt.

Wat ik dan erg raar vind: pre-RS errors zijn (veel) lager dan de Post-RS errors. Of is dat ook zo'n foutje?

En TS zal wel nooit bedraad hebben getest... Dan helpt een glasaansluiting ook niet.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hermanusb

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2019
Berichten
11
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Jawel hoor.

Ook bedraad was het waardeloos.
Is de reden waarom ik enige tijd geleden naar een next kastje ging met een losse router erbij.
In de hoop dat het dan beter zou worden.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.310
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Als je signaal problemen hebt is het allemaal verklaarbaar en je moet altijd zonder wifi testen! draadloos of netwerk via stopcontact zijn enorm onbetrouwbare factoren.

En zelfs met correcte signaalwaardes in je modem is dat maar een moment opname, als er ergens instraling plaats vind en er begint ene 4G mast op vol vermogen te zenden dan zakt je signaalwaarde op die frequentie ineens in en krijg je hoge ping of packetloss, 10 seconde later kan het weer voor bij zijn. Het is maar een voorbeeld natuurlijk maar dit soort dingen gebeuren.

Het lijkt mij verstandig om een monteur te laten kijken en meten.