• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Internet valt weg en monteur is al langs geweest

AEDmaster

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Goedemorgen,

Ik weet niet precies of ik op de juiste plek ben, maar mijn internetverbinding valt telkens weg. Als ik Router opnieuw herstart dan gaat het voor een tijdje weer goed, maar daarna is het weer drama. Ze zijn op het moment bij ons in de stad bezig met het aanleggen van glasvezel. Heeft het daar misschien iets mee te maken?

Aangezien wij een webshop hebben in de verkoop van AED's en alle winkels op het moment dicht zijn, zijn wij nog meer afhankelijk van een goede internet verbinding.

Misschien heeft iemand tips..

Er is al twee keer een monteur langs geweest, dus daar helpt u mij niet mee..

Met vriendelijke groeten,


AEDmaster
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.582
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het lijkt erop dat je denkt op een officieel Ziggo forum te zijn. Dit is echter een onafhankelijk forum voor en door gebruikers.
Je kunt hier dus wel tips krijgen voor de binneninstallatie. De coaxaansluiting en modem/router zijn en blijven onderdelen waar Ziggo de problemen van moet oplossen.

Werkzaamheden voor glasvezel zal alleen problemen veroorzaken als ze per ongelijk een coackabel van Ziggo kapot maken. Dat zal echter niet vaak gebeuren. Indien wel krijg je internet niet terug met een reset van de modem/router.

Als er al twee keer een monteur is geweest neem ik aan dat het binnenkomende signaal van Ziggo in orde is.
Welke modem/router heb je?
Wat zit er allemaal achter de modem/router aangesloten, Misschien veroorzaakt een van de apparaten teveel verkeer, of onstaat er ergens een IP conflict.
 
Topicstarter
Topicstarter
AEDmaster

AEDmaster

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Ik dacht inderdaad dat dit het Ziggo forum is/was....

Ben er behoorlijk klaar mee, maar dan zal ik Ziggo zelf gaan stalken.

Bedankt in ieder geval...
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.546
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@AEDmaster Zoals @Johnny54 al vraagt wat heb je aangesloten?

En begin eerst eens met een bedrade aansluiting rechtstreeks op het modem. Valt dan je verbinding nog steeds weg.

Met meer info van jou kant kunnen we hier wel tips geven.
 
Topicstarter
Topicstarter
AEDmaster

AEDmaster

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2020
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Ik heb de connectbox.

Als laatste poging heb ik gisteren een Orbi gekocht en de wifi op de router uitgezet.

Tot op heden geen problemen meer. Dus ik hoop dat het zo blijft.
 

GuidoVeneman

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2021
Berichten
1
Misschien moet je de router even aan de aed hangen en een schok geven....hahaha Lijkt me niet verstandig. Wat bij mij meestal helpt is de router een half uur uitzetten. Dan ALLEEN de router aandoen zonder de bedrade kabels erin. Als de lampjes weer op groen staan dan de bedrade kabels erin.