Internet problemen, wifi springt aan/uit.

Mirag3

Forum Gebruiker
Berichten
10
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds twee weken is mijn internetverbinding erg onstabiel zowel op kabel als via wifi, mijn bekabelt internet is ietsjes stabieler maar online gamen is gewoon niet meer te doen, youtuben, streamen etc is nog wel te doen omdat ie wel weer verder buffert.

Heb al contact gehad met Ziggo via de chat die zei dat er een hoge packet loss was en die raadde aan een monteur langs te sturen maar zei ook al waarschijnlijk gaat m dat niet worden ivm corona.
Telefonisch contact gehad en inderdaad er kan geen monteur langs komen.

Nou zou ik even inloggen op de modem om te kijken of ik daar iets wijzer uit kon worden "fout wachtwoord" affijn ik dacht wachtwoord vergeten dus modem reset (2x) en standaard wachtwoord "fout wachtwoord" dus nogmaals in de chat gedoken alleen deze meneer was vrij kort "uw modem lijkt prima en ik kan u niet helpen want ik kan geen monteur langs sturen"

Mijn tv/internet komt binnen in de woonkamer vanaf daar via een splitter naar de tv en naar de Ziggo box (smalle witte) modem. kabels zijn allemaal gecheckt zit niks los splitter zit er ook goed in internetkabels zijn S/FTP CAT7 met een maximale lengte van 6m.
 
Modem wel goed gereset? Anders zou het standaard wachtwoord gewoon moeten werken.
 
Modem wel goed gereset? Anders zou het standaard wachtwoord gewoon moeten werken.
Ik heb t knopje ingedrukt gehouden totdat t lichtje uitgaat de modem start daarna opnieuw op.
 
Het wachtwoord is hoofdletter gevoelig. Misschien dat?
Ik geef maar een idee
 
Hoe doet het internet het als je het direct aansluit op het AOP? Dus zonder splitter ertussen.
 
Een gewone reset is kort het resetknopje aan de achterkant van de modem indrukken. Beter werkt om de modem m.b.v. de schakelaar aan de achterkant ± 15 seconden uit te zetten en dan weer aan.

Een reset naar de fabrieksinstellingen doe je door de resetknop ± 15 seconden in te drukken.
 
Een gewone reset is kort het resetknopje aan de achterkant van de modem indrukken. Beter werkt om de modem m.b.v. de schakelaar aan de achterkant ± 15 seconden uit te zetten en dan weer aan.

Een reset naar de fabrieksinstellingen doe je door de resetknop ± 15 seconden in te drukken.

vreemd dat t niet zo op de ziggo website stond, maar bedankt voor je reactie kan nu weer inloggen op de modem.
 
kan iemand mij vertellen wat hier loos is?
 

Bijlagen

  • router 1.jpg
    router 1.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 203
  • router 2.jpg
    router 2.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 211
T3 meldingen zijn er bij alle Connect boxen.

Het kan heel goed zijn dat je verbinding na een goede reset van de modem weer lang goed werkt.
Zo gaat het bij mij en veel andere mensen.
 
Terug
Bovenaan