Internet en TV valt weg altijd na 22:35

Daso63

Forum Gebruiker
Berichten
7
Ik heb sinds kost All-In-One van Ziggo.
Maar steeds heb ik rond 22:30 geen Internet meer, en ook geen TV.
Heb ook al een nieuwe modem gekregen, deze deed het 2 dagen goed, maar dag 3 weer om 22:30 geen internet en TV.
Heb alles wat in de meter kast zat, zoals een wifi booster voor onze zonnecollectoren uit gezet(dacht dat dit het probleem zou zijn, omdat de omvormer rond 22:30 uitgaat)
Ik kan dus geen TV, of mijn media box niet gebruiken.
Ik baal hier erg van.
Ook heb ik de connect box weer opnieuw gestart en dan heb ik voor ongeveer 10 minuten weer internet en TV, en daarna weer niets.
Ik snap het niet.
Wat kan het probleem zijn?
Hiervoor had ik Internet van ONLINE, nooit problemen mee gehad, alleen ze konden maar maximaal 80MB internet leveren.
Nu heb ik 250MB alleen ik kan er geen gebruik van maken.
Het rare is wel dat wanneer ik de volgende dag s'morgen en s'middags wel weer internet en TV heb tot 22:30.
Hoe kan dit, en wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Dariel
 
Dat is een vreemde situatie inderdaad, ik zou zeggen een TV aansluiten direct op het punt waar de groene kabel het huis binnenkomt of voor mij part een radio.. en dan om 22:30 kijken wat er gebeurt.

Het is niet zo dat je een versterker er tussen hebt die toevallig op een tijdklok staat die om 22:30 de stroom afschakelt want je hebt het over een omvormer die ook rond 22:30 uitgaat. ?
 
Zou nog steeds met de omvormer voor de zonnepanelen te maken kunnen hebben. Je hebt de wifibooster voor de zonnepanelen uitgezet maar het kan oo kvanuit het stroomnetwerk komen. Kun je ze op een andere tijd laten uitschakelen als test?
 
Ik zal kijken of ik de tijd van de omvormer kan aanpassen.
Er zit wel een TV versterker tussen alleen deze heeft geen tijd instelling.
Ik kijk TV via een Dreams box en geen media box
 
Dan durf ik met meer zekerheid te zeggen dat je toch moet checken op welke groep die versterker zit. Ik vermoed dat de versterker geen stroom meer krijgt na 22:30

Wat je moet vaststellen is of het signaal dat jou huis binnenkomt na 22:30 weg is of dat het toch ergens binnenshuis zit. De dreambox heeft er niks mee te maken want je internet viel ook weg zei je.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is oplost.
Het zat hem in de TP-link wifi router.
Deze hield nog het oude IP adres vast, en nam die van de Ziggo modem niet over.
Heb alles hardware weggehaald en bij het opstarten van de Ziggo modem als eerst de TP link aangesloten.
Deze heeft dan direct het nieuwe IP adres overgenomen.
Hierdoor conflicteren de ziggo modem niet meer met TP LINK want ze zitten op dezelfde IP range.
Alleen bedankt voor de tips.
 
Ik denk dat gemiddeld forum bezoeker nu zoiets heeft van waar heeft hij het over....

Je beseft dat je een modem en een router nooit in de dezelfde range moet draaien, als ze mekaar in de weg zitten heb je vermoedelijk 2 DHCP servers draaien, kortom slecht ingesteld. Maar dan nog wat heeft dit te maken met dat je het signaal verliest om 22:35.. vreemd. .En ik heb ook ervaring met dreamboxen maar die sluit je meestal op je TV toestel aan middels een HDMI kabel. Streamen naar apparaten kan natuurlijk maar maak je het niet een beetje ingewikkeld zo, bovendien loop je zo altijd meerdere secondes achter met live TV. Lijkt me niet heel handig, tevens zal de bediening en snelheid ook wel tegenvallen.
 
Terug
Bovenaan