• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Internet en Mediabox XL

Vraag

Henk.B

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2021
Berichten
6
Mijn zoon heeft sinds kort een Mediabox XL en waar het eerst draaide als een zonnetje is het nu meer een ondergaande zon.
Ben er mee bezig geweest en ik heb mij echt scheel gezocht in het menu waar ik kan vinden met wat voor wifi of de mediabox contact maakt.
Als wifi versterker gebruikt hij de Fritz Repeater 3000 omdat het signaal vanuit de gang naar zijn slaapkamer te zwak was.
Het vreemde hiervan is dat het eerst draaide als een tierelier.
Nu zou ik weleens willen weten met welke wifi of de XL contact maakt , of het de router/modem is van Ziggo(inde gang) of de Fritz repeater 3000(vlakbij de XL)
Hoe kan ik in de mediabox XL de wifi instellingen zien en evt aanpassen.
Nog even een aanvulling , hij heeft last van haperende beelden zowel op de live-TV als op de beelden die zijn opgenomen.
Als je een test doet dan word de coax verbinding als goed aangegeven.
De wifi is de ene keer goed en een minuut later slecht.

Alvast bedankt voor een reactie
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.197
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Mediabox XL maakt geen gebruik van wifi. Deze box heeft een intern modem en internet (opnamen in cloud etc.) gaat via coax via het interne modem. Maak de box 1 minuutje stroomloos. Mocht dat niet helpen, zet hem dan terug naar de fabrieksinstellingen.
 
Laatst bewerkt:

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.820
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zou ff contact opnemen met Ziggo, normaal krijg je bij deze box een apart modem, met wifi. Deze box heeft wel een intern modem, zoals Dynabite al aangeeft, maar geen wifi.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Henk.B

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2021
Berichten
6
Dus als ik het goed begrijp werk de horizon XL helemaal niet met de wifi om te kunnen werken.
Maar er zit in het menu een hoofstuk Diagnostiek.
En als je daar op klikt krijg je signaal sterkte te zien en die is goed.
Internet verbinding in een groen vinkje.
Internet snelheid is soms hoog en soms laag
met daar onder de balk "live tv een groen vinkje en dat gaat naar "kijk alles in HD met soms een groen vinkje.
Hebben we het met deze internet verbinding het dan niet over het wifi signaal maar over de internet via de coax.
 

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
491
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Mijn vroegere ervaring met de XL box is: nooit het modem gedeelte activeren en in je netwerk opnemen, want gaf bij mij veel problemen. Apart modem is sowieso beter.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.197
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hebben we het met deze internet verbinding het dan niet over het wifi signaal maar over de internet via de coax.
Ja, internet via coax.

Live TV gaat trouwens gewoon alleen over coax, dus wanneer daar niet altijd een vinkje bij HD staat zou je wel eens een probleem met je coaxaansluiting kunnen hebben. Kwaliteit van het coaxsignaal behoort 100 % (uitstekend) te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H

Henk.B

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2021
Berichten
6
Aha, ik zei al tegen mijn zoon dat er misschien een coax-versterker moet komen.
De aansluitingen van ziggo zit in de meterkast en van daaruit gaat er een coax kabel naar de tv in de kamer en een coax naar de slaapkamer.
Er is een zeer goede splitter(retour geschikt) tussen gezet om het signaal te verdelen.
Schijnbaar is het signaal naar boven dusdanig verzwakt dat hij nu dit probleem heeft.
Ikzelf heb een antenne versterker gekocht bij ziggo en die voldoet mij goed en volgens mij moet de zoon deze ook hebben in zijn huis om boven voldoende signaal sterkte te hebben en te houden dat zijn mediabox XL bovengoed werkt.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.197
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Of test eerst eens met die Mediabox XL op 1 TV dichtbij het AOP, dus zonder splitter etc. en direct op het AOP. Is het dan wel goed, dan zal je inderdaad wel een versterker nodig hebben.
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.111
Ziggo
Geen Producten
Misschien kun je je eigen versterker even meenemen om te testen. Is misschien handiger dan alles naar het AOP te sjouwen.