Internet door Ziggo geblokkeerd


Denis162001

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
3
Sinds vandaag, 5 juni heb ik geen internet de oorzaak hiervan is dat ziggo mijn ip op blacklist heeft gezet... Ik werd wakker rond 12 uur smidag na het checken van me mobiel zag ik dat ik geen wifi had ik dacht dat ik me wifi heb uitgezet maar toen ik het na keek was de wifi aan. Na dat ik het had gecheckt heb ik de modem gerestart doordar ik meerdere keren problemen heb met de wifi die uitfalt of der loopt iets mis mee. Na dat de modem gerestart was had ik steeds geen internet, Toen dagt ik om de ziggo klantenserviec te bellen dus dan belde ik de ziggo klantenserviec en kreeg een vriendelijke mevrouw aan me telefoon. Toen vroeg ik wat er met me internet aandehand is want ik heb geen internet verbinding mevrouw van de klantenserviec zocht alles uit en uiteindelijk zei ze dat me ip geblokeerd is dordat er veel spam berichjes uit me ip kwamen. Ik was verbaazd want ja ik heb savonds geen komputer gebruikt dus hoe zouden ze verstuurd zijn en wanneer dan ook? Toen vroeg ik van wat kan ik doen toen zei ze van voer paar scanns uit en als je iets vind neem contact met ons op zodat we het kunnen oplossen. Na dat ik 2 computers alle telefoons heb gescand bellde ik terug en kreeg een meneer aan de telefoon dus toen heb ik de hele verhaal verteld en vroeg ik om wat ik nu moet doen want ja ik had een virus gevonden en die was uiteindelijk verwijdert. Toen zei die meneer dat hij het internet zou aan doen en dat hij de blokade zou afhalen. Ik super blij dat ik weer internet heb helemaal de lucht in gesprongen want ja mijn mbs van vallen ook niet van de lucht daarvoor moet ik ook betalen. Na een kleine uurtje heeft iemand van huis de modem gerestart want op de 2de komputer was er geen internet na klein 10 minutjes was de internet nog steeds niet aan het werk. Dus ik weer naar de klantenservice bellen en wat er uit bleek dat het niet gedeblokeerd was en dat ik nog 2 WERK DAGEN moet wachten totdat mijn internet weer werkt omdat het verstuurd is naar een andere team. Ik vind het een absuurd situatie en weet ook niet of de procedures hier vaan ook goed zijn ik heb ook geen informatie gekregen vanuit ziggo dat me ip op blacklist staat ik moest het zelf uitzoeken. Wat kan ik hest beste doen in deze rare en absuurde situatie?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
752
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik vrees dat je geduld zult moeten hebben. Wat je wel zolang zou kunnen proberen als je alleen een modem van Ziggo hebt en geen router erachter, is je modem in bridge zetten. Als het goed is krijgt je modem dan een ander ip. Nadeel is dat je dan geen wifi meer hebt, dus bekabeld aansluiten. Ik weet niet zeker of dit gaat werken maar het is te proberen.

En mocht de modem al in bridge staan, haal hem dan uit de bridge stand en sluit de computers direct op de Ziggo modem aan.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
Denis162001

Denis162001

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
3
Bedankt voor je bericht! Ik zou het zeker proberen en ik zou hier een reactie posten of het werkt!
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
2.647
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@Denis162001 dat zal wel niet lukken, ze zullen wel de modem instelling hebben aangepast zodat je niet kan internetten
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.380
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
…Wat kan ik hest beste doen in deze rare en absuurde situatie?
Je moet beginnen met het wegnemen van de oorzaak. Blijkbaar is een apparaat bij je thuis besmet met mallware en verstuurt spam. (PC of smartphone).

Hier hebben veel andere mensen last van, waardoor de smtp servers van Ziggo zelf ook op een blacklist kunnen komen te staan, waardoor ook andere mensen op den duur geen mail kunnen versturen vanuit hun ziggo adres. Wat dat betreft is het goed dat Ziggo het IP afsluit dat spam verstuurd. (Je kunt erover discussiëren of zie niet alleen poorten 25, 465 en 587 moeten blokkeren) En dat ze het twee dagen afsluiten zal ervaring zijn. Dat is de tijd die gebruikers nodig hebben om hun netwerk van mallware te ontdoen.

Ik heb er geen ervaring mee, mar er zijn wel meerdere topics over dit onderwerp.
 
  • Leuk
Waarderingen: HB64

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.940
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Wat ook wel mooi & klantvriendelijk zou zijn is al Ziggo een SMS op het geregistreerde telefoonnummer en/of een e-mail naar het geregistreerde e-mail adres zou sturen met de melding dat je afgesloten bent en wat je er aan kan doen.
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.487
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb ooit een nette mail, en een brief gehad, waarin stond dat er spam verzonden werd vanaf mijn adres. Moest m,n wachtwoorden veranderen EN de pc scannen. Maar werd niet abrupt afgesloten. Was nog in de UPC tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: kees

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
497
Gebied
fUPC
Wat ook wel mooi & klantvriendelijk zou zijn is al Ziggo een SMS op het geregistreerde telefoonnummer en/of een e-mail naar het geregistreerde e-mail adres zou sturen met de melding dat je afgesloten bent en wat je er aan kan doen.
Ik heb iets soortgelijks bij de hand gehad, niet bij Ziggo, maar de provider van mijn website. Daar zou een file op staan met een virus (was overigens een false positive) en werd het downloaden daarvan geblokkeerd. Maar een berichte sturen? Ben je gek, kennelijk veel te veel moeite. Ben toen zelf op onderzoek gegaan om uit te zoeken wat er aan de hand was. De bewuste file heb ik daarna versleuteld met een wachtwoord en was van het gedonder af.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
Denis162001

Denis162001

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
3
Ik heb vandaag nog met ziggo gebeld en kreeg te horen dat mijn internet geblokeerd is doordat ik op een email van een andere land heb ingelogd wat helemaal absurd is. Ik heb een router gekocht en heb hem angesloten op me modem met bridge mode en het werkt perfect en zelfs beter.
 

kees

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
553
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb ooit een nette mail, en een brief gehad, waarin stond dat er spam verzonden werd vanaf mijn adres. Moest m,n wachtwoorden veranderen EN de pc scannen. Maar werd niet abrupt afgesloten. Was nog in de UPC tijd.

klopt een ouwe kennis van mijn heeft die waarschuwing ook een keer gehad