remko20000
Forum Gebruiker
- Berichten
- 8
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Sinds afgelopen donderdag geen internet meer thuis (= gezin; 2 volwassen en 2 niet surfende kleine kinderen). Mijn Ziggomodum staat in bridge en een apple timecapsule met diverse airports regelt de wifi. Na een halve dag proberen, resetten, herstarten, etc. zonder resultaat de Ziggo helpdesk gebeld. Wat blijkt: ik ben geblokkeerd vanwege meerdere hackpogingen vanaf mijn internet thuis. Ik ben mij geen kwaad bewust.
Na het bellen van de helpdesk blijkt dat ik mijn devices thuis moet screenen. Ik heb de afgelopen tijd niets raars ervaren in mijn internetomgeving of op mijn apparatuur. Ik heb alleen appledevices en heb hierop Cleanmymac gedraaid. Deze vindt op geen enkel device iets raars. Wederom de helpdesk gebeld en deze resultaten kenbaar gemaakt. Obv deze info wordt een case in het systeem aangemaakt om mijn internet weer te deblokkeren. Dit alles vond op de eerste dag zonder internet plaats. Einduitslag volgens de ziggo medewerker: binnen 24 uur heeft u weer internet! De volgende dag helaas nog geen internet dus wederom weer gebeld. Helaas blijkt de wachttijd aan inflatie onderhevig en blijkt nu dat dit 48 uur kan duren. Inmiddels gaan we het weekend in. Het team die het deblokkadeverzoek moet goedkeuren werkt helaas niet in het weekend. Maandag wederom geen internet dus einde dag maar weer gebeld voor de derde keer. Het verzoek voor deblokkade blijkt afgewezen omdat er onvoldoende maatregelen getroffen zouden zijn vanuit mijn kant terwijl ik precies heb gedaan wat de ziggomedewerker mij had opgedragen. Ik heb meerdere malen gevraagd wat nu precies de oorzaak is van de blokkade zodat ik gericht (zoek)actie kan ondernemen (bijv. welke poorten, wifi of bedraad, bepaalde software, wijze van hacken, etc.) of op onderzoek kan uitgaan. Ik krijg helaas geen enkele informatie meer dan dat er vanuit mijn internetomgeving hackpogingen zijn gedaan.
Kortom; ik krijg geen internetdeblokkade maar ik krijg ook geen nadere info over mogelijke oorzaken/context of wat dan ook. Het hebben van geen internet helpt ook niet echt om goed te zoeken (voor bijv. een poortscan heb je toch echt internet nodig).
Zijn er suggesties hoe ik kan achterhalen waar en hoe dit misbruik van mijn internet plaatsvindt en hoe ik het kan voorkomen? Van ziggo krijg ik helaas niet meer info en ik wil voorkomen dat als ik straks (hopelijk) weer internet heb ik er binnenkort weer vanaf wordt gegooid omdat het probleem zich op 1 of andere manier weer herhaald.
@Webcare Ziggo
Na het bellen van de helpdesk blijkt dat ik mijn devices thuis moet screenen. Ik heb de afgelopen tijd niets raars ervaren in mijn internetomgeving of op mijn apparatuur. Ik heb alleen appledevices en heb hierop Cleanmymac gedraaid. Deze vindt op geen enkel device iets raars. Wederom de helpdesk gebeld en deze resultaten kenbaar gemaakt. Obv deze info wordt een case in het systeem aangemaakt om mijn internet weer te deblokkeren. Dit alles vond op de eerste dag zonder internet plaats. Einduitslag volgens de ziggo medewerker: binnen 24 uur heeft u weer internet! De volgende dag helaas nog geen internet dus wederom weer gebeld. Helaas blijkt de wachttijd aan inflatie onderhevig en blijkt nu dat dit 48 uur kan duren. Inmiddels gaan we het weekend in. Het team die het deblokkadeverzoek moet goedkeuren werkt helaas niet in het weekend. Maandag wederom geen internet dus einde dag maar weer gebeld voor de derde keer. Het verzoek voor deblokkade blijkt afgewezen omdat er onvoldoende maatregelen getroffen zouden zijn vanuit mijn kant terwijl ik precies heb gedaan wat de ziggomedewerker mij had opgedragen. Ik heb meerdere malen gevraagd wat nu precies de oorzaak is van de blokkade zodat ik gericht (zoek)actie kan ondernemen (bijv. welke poorten, wifi of bedraad, bepaalde software, wijze van hacken, etc.) of op onderzoek kan uitgaan. Ik krijg helaas geen enkele informatie meer dan dat er vanuit mijn internetomgeving hackpogingen zijn gedaan.
Kortom; ik krijg geen internetdeblokkade maar ik krijg ook geen nadere info over mogelijke oorzaken/context of wat dan ook. Het hebben van geen internet helpt ook niet echt om goed te zoeken (voor bijv. een poortscan heb je toch echt internet nodig).
Zijn er suggesties hoe ik kan achterhalen waar en hoe dit misbruik van mijn internet plaatsvindt en hoe ik het kan voorkomen? Van ziggo krijg ik helaas niet meer info en ik wil voorkomen dat als ik straks (hopelijk) weer internet heb ik er binnenkort weer vanaf wordt gegooid omdat het probleem zich op 1 of andere manier weer herhaald.
@Webcare Ziggo
Laatst bewerkt: