• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Interactieve TV / Pace


Amatameno

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb onlangs een extra zender pakket bij mijn TV abonnement genomen; movies & series XL. Dat was snel geactiveerd dus wilde ik naar de HBO zenders gaan kijken. Helaas, ik heb een CI+ module en die heeft geen interactieve TV. Dus gechat met Ziggo Webcare en die gaven het advies om mijn abbo te wijzigen naar een met een mediabox. Ik heb toen eerst veel testen gelezen over de Next mediabox want ik had in het verleden al slechte ervaringen met de Horizon box. De next leek mij een geschikte mediabox dus mijn abbo gewijzigd via Webcare. Gisteren werd de mediabox afgeleverd en die wilde ik vandaag gaan installeren. Wat blijkt, in de doos zat geen Next mediabox maar een Pace mediabox met nog een scart aansluiting en scart kabel!!! (We zitten toch in 2019, toch??). Ik direct aan de bel getrokken bij webcare met het verzoek de mediabox om te ruilen bij een ziggo winkel. Dat gaat helaas niet; ik moet eerst de Pace activeren, dan moet ik mij abbo wijzigen naar of weer terug naar CI+ of naar een MAX met de Next box. Mijn argument dat ik de Pace nog niet eens uit de verpakking had gehaald ging niet op; ik had het pakket aangenomen van de bezorger, dat is voldoende. Ik dan toch maar gekozen voor het hogere abbo met de Next box. Ondertussen de Pace aangesloten. Ongelofelijk, wat een teruggang in beeld kwaliteit. De helderheid en het contrast van mijn Samsung 8K TV was volledig verdwenen. En dan het menu, leek wel op MS DOS uit de vorige eeuw. En de AB werkt niet als de box in een kast staat. Ik weer naar webcare met het verzoek om aub de CI+ module nog een paar dagen geactiveerd te laten totdat de next wordt afgeleverd. Helaas, terwijl ik dat bericht typ naar webcare valt de CI+ module al uit. Gelukkig heb ik nog een 2e module want ik had vroeger een tv met twee CI+ slots maar dus al jaren niet meer gebruikt. In de TV gestoken en inderdaad een fout melding dat de kaart is verlopen. Een telefoontje met klantenservice heeft dat gelukkig snel verholpen. Nu dus weer TV via de CI+. Nu met angst en beven wachten op wat mij te wachten staat met de next. Ik kan er absoluut met de pet niet bij hoe Ziggo in 2019 een mediabox als de Pace naar klanten durft op te sturen. Dit is echt een model uit de vorige eeuw.