• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Installatie Chello metThomson 420 modem


G

Gijs1

Hallo

Via doe-het-zelf pakket geprobeerd Chello kabel-internet te verkrijgen. Tot op heden niet gelukt. Modem blijft keurig netje tegen met knipperen met het on-line lampje en zo nu en dan met de overige vier lampjes maar daar houdt het ook mee op. Het chello programmaatje gedraaid maar dat zegt " activeren kabelmodem mislukt"
UPC gebeld. Zeiden dat ik maximaal 6 uur moest wachten op het zoeken van het modem. Na 6 uur nog niets. Vervolgens op advies van UPC de splitter tussenuit gehaald, modem gereset en opnieuw 6 uur gewacht: geen resultaat.
Op vervolgadvies van UPC vergeefs gezocht op Thomson CD-rom naar info over dit modem helaas dit type staat er niet op.
Nu weet UPC het ook niet meer en wordt een monteur gestuurd. Helaas dit gaat 3 dagen duren en wie weet is er in de tussentijd iemand op dit forum die dit herkent en me van een nieuw (en wellicht ook beter) advies kan voorzien
groet
Gijs
 

Henno

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Berichten
1.004
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Gijs1 zei:
Hallo

Via doe-het-zelf pakket geprobeerd Chello kabel-internet te verkrijgen. Tot op heden niet gelukt. Modem blijft keurig netje tegen met knipperen met het on-line lampje en zo nu en dan met de overige vier lampjes maar daar houdt het ook mee op. Het chello programmaatje gedraaid maar dat zegt " activeren kabelmodem mislukt"
UPC gebeld. Zeiden dat ik maximaal 6 uur moest wachten op het zoeken van het modem. Na 6 uur nog niets. Vervolgens op advies van UPC de splitter tussenuit gehaald, modem gereset en opnieuw 6 uur gewacht: geen resultaat.
Op vervolgadvies van UPC vergeefs gezocht op Thomson CD-rom naar info over dit modem helaas dit type staat er niet op.
Nu weet UPC het ook niet meer en wordt een monteur gestuurd. Helaas dit gaat 3 dagen duren en wie weet is er in de tussentijd iemand op dit forum die dit herkent en me van een nieuw (en wellicht ook beter) advies kan voorzien
groet
Gijs
Kijk even op http://192.168.100.1
Dan kom je op de web-pagina van het modem, met de info hiervan kun je de helpdesk bellen, dan weten zij wat meer om je te helpen.

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
G

Gijs1

Ik heb de suggestie opgevolgd en er wordt gestart met een diagnostische test 1/5 (1 van 5). Die draait nu een paar uur en geeft alleen maar foutmeldingen dat mx.asp niet gestart kan worden (x = getal 1 t/m 5)
Dus ik denk dat er wat fout is aan het modem of aan de verbinding met de server (lees UPC )
groet
Gijs
 
Topicstarter
Topicstarter
D

DarkMesh

Ja dat lijkt er wel verdomt veel op, had mijn buurman ook. Nieuwe modem omgeruild en t werkte als een trein. Dus ik zou nog even op die monteur wachten.
 
Topicstarter
Topicstarter
U

Ukkie

de monteur zal een nieuwe modem moeten plaatsten.
Wat interessant is om te weten is of jou tv signaal gewoon goed is.
Als deze ruist, dan moet de monteur ook de bekabeling nakijken of mogelijk zelfs de oude invoer vervangen.

Groeten,

Jeroen
 
Topicstarter
Topicstarter
G

Gijs1

Hallo,

Probleem opgelost door monteur. Wist meteen waar hij het zoeken moest en verving de radio/TV contact doos door een nieuw exemplaar. Hierna draaide de zaak als een trein. :)

Er kwam onvoldoende signaal binnen. Modem was dus ok.

groet
Gijs