Inhoud programma's EPG

djfox741

Forum Gebruiker
Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste mensen,

Wie zou mij kunnen vertellen welk aanspreek punt/persoon/instantie verantwoordelijk is voor het vullen van de EPG van een televisie waar een Ci+ module inzit.

Ziggo zegt dat niet zij daar verantwoordelijk voor zijn maar weer wel als het een box of een mediabox betreft dus niet als je een Ci+ module gebruikt.

Het is nogal vervelend dat je niet kan zien of een programma interessant genoeg is om op te nemen, dus dan word het weer de teletekst nakijken, het vreemde is weer wel dat bij andere zenders dan NPO 1, 2 en 3 weer wel de inhoud van een programma vermeld staat. Behalve RTL etc. daar lees je ook niet wat de onderwerpen van bijvoorbeeld Jinek zijn.

Hoop dat er iemand is die weet waar ik hier voor moet zijn, waar mijn dank alvast.
 
Februari 2021, Ziggo:

De zenders sturen hun programmering naar allerlei verschillende bedrijven die de programmering willen hebben, zo ook naar onze gids-informatie leverancier.
De gids-informatie leverancier krijgt van allerlei zenders wereldwijd de informatie aangeleverd (natuurlijk allemaal net in een ander format) en voegt dat samen om vervolgens 1 uniform format voor alle zenders aan Ziggo te kunnen leveren.
Sommige zenders werden door de vorige gids-informatie leverancier 1-op-1 doorgezet. Een wijziging van een van die zenders vond zijn weg dus altijd naar onze gids toe, want er zat (op goed vertrouwen) geen filter/controle tussen. (Of dit bij onze huidige gids-leverancier ook zo is weet ik niet.)
De gids-informatie leverancier houdt bij hoe veel dagen in de toekomst informatie bekend is (bij de gids-informatie leverancier) van elke zender en onderneemt actie richting de zender als er minder dan vandaag +6 dagen bekend is. Als de zender daar dan weer niet of slecht op reageert schakelt de gids-informatie leverancier ons in, wij nemen dan direct contact op met de zender om te vragen waarom het mis gaat.

++
Hier wordt uitgelegd hoe de EPG wordt bijgewerkt.

-> Heb je een Mediabox XL of Mediabox Next
De box werkt de Elektronische Programma Gids (EPG) automatisch bij. Daarvoor gebruikt de mediabox de internetverbinding. Als de box aan staat, wordt de gids elke 5 minuten bijgewerkt. De programma-informatie voor de komende twee weken is zo steeds zo actueel mogelijk.
.
Als je mediabox langer dan 2 weken geen stroom of geen intenetverbinding heeft gehad, kan de gids na het opstarten leeg zijn. Of niet compleet. Wacht rustig af tot de EPG weer is bijgewerkt. Na enkele minuten zul je zien dat grote delen van de gids weer beschikbaar zijn. Naar verwachting is de gids na een kwartier weer actueel en kun je weer 2 weken vooruit bladeren. En zie je ook de programma's van de afgelopen week zodat je die via Replay TV kunt bekijken.

-> Heb je een CI+ Module?
Normaal gesproken krijgt je televisie een seintje als er iets verandert in de Elektronische Programma Gids (EPG). De meeste televisies gebruiken daarvoor de informatie die Ziggo met het televisie-signaal meestuurt. Soms haalt de televisie de informatie zelf op via internet.
.
Als de gids leeg is op je televisie, zet dan de televisie uit en weer aan. De tv-gids zou hierna weer gevuld moeten worden. Werkt het hierna nog niet, zet de televisie dan nog eens uit en haal de stekker uit het stopcontact. Na 1 minuut stop je de stekker weer terug en kun je de tv weer aandoen. De EPG hoort nu weer te werken.

++

Mediaboxen XL en Next halen de EPG via internet van een server, voor 14 dagen.
ZiggoGO voor 7 dagen.

TV's en decoders als de Humax halen de EPG uit het signaal (Event Information), voor 4 dagen.
.
Deze informatie wordt afgeleid van de informatie op de server.
Ook daar is Ziggo verantwoordelijk voor.

Op de server staat wel veel meer informatie:
. Seizoen, Aflevering, Episode-titel, jaartal
. Klein plaatje linksonder
. Groot achtergrondplaatje
. regisseur(s), hoofdrolspelers
 
Dankjewel voor je reaktie,

Heb het begrepen dat de zenders zelf de info opsturen dus de info van NPO 1, 2 en 3 zijn dus die jongens in Hilversum van de NOS, NPO, Publieke omroep maar omdat de inhoud achter wegen blijft, te zien in de 2 jpg's die ik mee stuur.

Bij de NPO zie ik de laatste week dus geen inhoud meer, foto 1, kijk ik bij RTL7 dan zie je wel inhoudelijke info van dat programma foto 2.

Dus is de vraag, is het bekent welk aanspreek punt ik daarvoor moet hebben, heb jij een adres of naam waar ik terecht kan.

Daar was ik eigenlijk naar opzoek en hoopte deze info door middel van mijn vraag hier te vinden.

Tot zover maar weer even .....
Zonder inhoud.jpg
Met inhoud.jpg
 
Er is sinds enkele dagen een probleem met de EPG op TV, Humax, etc.


ZiggoGO, Next en XL:
5 nov 21: 18:50 0:34, NPO 2 : BinnensteBuiten
Paul en Gretha wonen in een oude boerderij in Heinenoord die ze tot in detail met authentieke bouwmaterialen hebben opgeknapt. De boerderij ziet er weer precies zo uit zoals toen die gebouwd werd, 150 jaar geleden.

Op de Next en XL staat vanaf 11 nov 21 ook nog een algemene omschrijving.

++ RTL 7
Dit was al bekend.
-> S.3/ 21 = Darth Pawn
5 nov 21: 20:00 0:30, RTL 7 : Pawn Stars
Een klant komt binnen met een viool waarvan hij beweert dat het een Stradivarius uit 1763 is. Rick en Chumlee ontmoeten een man die levensgrote Star Warsfiguren verkoopt. Een andere klant komt binnen met een octant uit de Tweede Wereldoorlog.
 
Nog even, haha was dit aan het typen toen jou bericht binnen kwam.

Heb de NPO gebeld en die hebben mij ook verzekerd dat zij alleen de info aanleveren aan de providers en dat de providers verantwoordelijk zijn voor de invulling van de EPG ook als je een Ci+ module hebt, dat had ik dus al gelezen wat jij had gestuurd.

Ga ze nu weer bellen en hopen dat ik er mee verder kom, dank voor je reaktie en hulp.👍
 
De reaktie van de zeer vriendelijke meneer van Ziggo is het volgende,

Omdat hij dit niet wist onder te brengen bij wie of welke afdeling, gaat het besproken worden met een overleg die deze meneer volgende week heeft, daarna belt hij mij terug met hopelijk een bevredigend antwoord cq oplossing.

Zo, dat was het even en als ik dat antwoord heb gekregen zal ik het hier plaatsen, weet jij het ook.

Tot zover maar weer even....
 
Zo ben ik weer,

Ben niet terug gebeld door die aardige meneer maar de EPG werkt weer met inhoudelijke informatie, heb nog wel contact gehad met Ziggo, alleen kon de Dame die mij te woord stond niets terug vinden van die meneer die mij had toegezegd mij te bellen gisteren om 19:00 uur.

Afijn, weet ook weer meer dan eerst namelijk dat de NPO wel de programma's aanlevert en dat de Providers dat moeten doorvoeren op de EPG maar dat de NPO weer en toch, verantwoordelijk is voor de inhoud.

Dus de NPO stuurt wel info, zoals de naam en tijden van de programma's maar als ze geen inhoudelijke informatie geven kan Ziggo daar ook niks aandoen omdat Ziggo het eigenlijk 1 op 1 doorzet en als daar dan geen verdere info bijzit houd het op, dus zal ik toch weer de NPO gaan bellen als het zich weer voor zal doen.

Zo, dat was het weer en sluit mijn verhaal hierbij af, groet...
 
Terug
Bovenaan