• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

In buitenland geen verbinding met netwerk mogelijk


fritsspits

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
6
Was in China en kon geen connectie krijgen met een van de 2 telecomproviders (CHN UNICOM en China Mobile). Krijg de melding: Uw Simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe.
Had dit probleem ook 2 maanden ervoor in Frankrijk.
Heb uitvoerig contact daarover gehad met de Ziggo Helpdesk. Daar zei men dat ik de standaard geïnstalleerde app SIM Toolkit moest gebruiken omdat mogelijk die ingesteld staat op Manueel en Nationaal.

Het probleem is dat ik SIM-toolkit niet als aparte app op mijn toestel zie maar de Simtool app is wel
zichtbaar in de lijst van Applicatiebeheer (SIM-toolkit versie 6.0.1). Bij de App-info zie ik wel enkele instellingen staan maar niets over Manueel of Nationaal. Er valt ook niks in te stellen.

Op mijn vraag aan de Helpdesk hoe ik de SIM-toolkit app kan aanpassen krijg ik het volgende advies:
'Dat is wel flink balen dat je de tool kit nergens kan vinden. Heb even gekeken wat er al gedaan is en geprobeerd is, maar ook ik kom als enige oplossing bij de sim tool kit uit. Misschien dat je in de appstore een soort gelijke app kan vinden die ook de instellingen kan aanpassen? Een andere oplossing vinden zit er helaas niet in ben ik bang.
Succes!'

Tja, dat schiet dus niet op.
Heb inmiddels vele apps die iets met SIM kaart kunnen doen geprobeerd maar die geven of alleen informatie wat op de SIMkaart staat of je kunt de SIMkaart (en contacten) kopiëren. Geen enkele app
biedt de mogelijkheid om de instellingen van de SIMkaart te veranderen.
Tenslotte heb ik via Ziggo een nieuwe SIMkaart besteld en toegepast maar dat heeft ook niets opgelost.
Binnen Nederland heb ik geen enkel probleem.
Ik heb een Samsung Galaxy Note 4 met Android 6.0.1.

Weet iemand raad?
Zo niet dan stap ik over naar een andere provider.
 

warrink

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
10.370
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geen idee, Frits. Maar je kan een overstap naar Vodafone overwegen.
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fritsspits

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
6
Bijgaand wat informatie die op mijn SIM kaart staat. Zijn dit normale instellingen?
Simcard info 1.jpg
Simcard info 2.jpg
Simcard info 1.jpg Simcard info 2.jpg jn dit normale instellingen?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.372
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Voice roaming staat uit, dat betekent dat als je in een ander land bent je dus niet kunt bellen.
Maarja, de vraag is nu hoe zet je dat aan? Ik ken die instelling eigenlijk ook niet.

edit: Kijk eens bij de instelling als je gaat bellen.
Hangt een beetje van je toestel af, maar als het goed is heb je dan ergens iets van aanvullende instellingen > oproep blokkeren. (Deze instellingen roep je op, als je op het bel icoon drukt).
Daar zie ik dingen staan als 'uitgaand internationaal roaming'. Staat daar ergens iets aan?
 
Laatst bewerkt:

DirkLui

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Berichten
612
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het probleem is dat ik SIM-toolkit niet als aparte app op mijn toestel zie maar de Simtool app is wel
zichtbaar in de lijst van Applicatiebeheer (SIM-toolkit versie 6.0.1). Bij de App-info zie ik wel enkele instellingen staan maar niets over Manueel of Nationaal. Er valt ook niks in te stellen.
Bij mij staat de SIM-toolkit in de lijst van applicaties (in mijn geval versie 7.0). Bij mijn applicaties (via Apps) staat een app met hetzelfde symbool als de SIM-toolkit met als naam Ziggo. Als ik die app start kan ik bij Roaming Diensten inderdaad kiezen voor Automatisch (dit staat bij mij aan) en Manueel. Deze app staat mij mij na een herstart van mijn telelefoon altijd als laatste app op het scherm (en ik heb ze niet alfabetisch gesorteerd...)
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fritsspits

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
6
Ik denk dat je wel in de goede richting zit met te kijken bij Oproepinstellingen bij de telefoonfunctie.
Daar heb ik een tab met Oproepen verhinderen: Spraakoproep (zie afb).

Zie dat alles uitgeschakeld is.
Als ik het hokje aantik dan moet ik een wachtwoord invullen. Ik ga er van uit dat ik mijn pin voor de SIMkaart moet invullen (0000) als ik dat doe dan krijg ik de melding: Kan gegevens niet lezen.


Terwijl ik wel via een andere instelling mijn pincode van de SIMKaart kan wijzigen.