Ik voel me genaaid...

RonV

Forum Gebruiker
Berichten
240
De Mediabox XL (UPC Horizon) is bij ons altijd al een bron van ergernis geweest. De laatste tijd moet hij soms een paar keer per week van spanning en dan gaat het weer even goed. Netflix kijken (via kanaal 150) is vaak een ramp. Als je b.v. even pauzeert, krijg je hem bijna niet meer op gang. Problemen met bekabeling zijn meer dan eens uitgesloten.

Een paar weken geleden heb ik me weer eens tot Ziggo gewend. Ik kon op een wachtlijst komen voor de Mediabox Next. Ik wilde daar graag voor in aanmerking komen en vroeg of dat ook kon met mijn huidige pakket (Ziggo Power met gratis Film1 en onbeperkt vast bellen). Het antwoord daarop was bevestigend. Dit bleek echter een valse belofte. Binnen twee weken kreeg ik bericht dat de box voor mij beschikbaar is. Toen ik echter klikte op “ik wil ‘m”, kwam de aap uit de mouw. Er wordt mij wel degelijk een ander abonnement door de strot geduwd, waarbij (voor hetzelfde bedrag) mijn gratis Film1 pakket komt te vervallen en ik €0,12/min ga betalen voor vast bellen. Ik vind dit onacceptabel en heb daarom opnieuw gebeld om mijn onvrede kenbaar te maken. De Ziggo medewerker kon mij echter op geen enkele manier tegemoet komen. Ja, een paar maanden gratis Film1 kon hij aanbieden.

Ik blijf nu dus maar doormodderen met mijn (ondeugdelijke) Mediabox XL en ga mij oriënteren op een andere provider. Helaas is bij ons (nog) geen glasvezel beschikbaar, dus de alternatieven zijn zeer beperkt. Ik heb er mijn hoop op gevestigd dat t.z.t. de Mediabox bij alle pakketten zal worden vervangen door de Next.
 
Laatst bewerkt:
Je beseft dat de Film1 zenders per augustus gaan verdwijnen zoals het er nu voor staat ? Dus die paar maanden film1 zijn op niks gebaseerd. Ik zou als ik jou was nog is een keer bellen maar dan naar afdeling retentie. Wedden dat er ineens een hoop kan.
 
Vervelend dat je je genaaid voelt, maar een verkoper zal bijna alles zeggen om je bij hun te houden. Maar Film1 stopt sowieso in augustus... en heel veel info die je nu niet vertelt, was eigenlijk al bekend. Ja, ik weet het, omgedraaide wereld en Ziggo moet het allemaal beter weten en eerlijk zijn, maar je bent en blijft zelf verantwoordelijk. Of wil men voor de rest van het leven aan het handje worden gehouden? Dit zal wel weer een hausse aan reacties opleveren, maar feit blijft... als je iets krijgt, weet men er toch ook altijd ergens iets vanaf? Als men het verliest, weet men van niets. En met 847 berichten op dit forum kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat je best wel doorgewinterd bent op dit forum. Dit is geen aanval hoor, maar dat je je genaaid voelt... en wat @terrestrial zegt... gewoon opzeggingen/retentie bellen. Die doen vaak wat meer moeite om klanten te behouden. Al zal het niet zoveel zijn, want je hebt geen toegang tot glasvezel. Ik zeg glasvezel, want de kans is groot dat je sneller geneigd bent om over te stappen en zullen ze waarschijnlijk wat meer bieden.
 
Je beseft dat de Film1 zenders per augustus gaan verdwijnen zoals het er nu voor staat ? Dus die paar maanden film1 zijn op niks gebaseerd. Ik zou als ik jou was nog is een keer bellen maar dan naar afdeling retentie. Wedden dat er ineens een hoop kan.

Dat gratis Film1, is gebaseerd op dat die nu ook "gratis" Film1 heeft. Dus die medewerker, beloofd hem dat gratis, zodat die dat behoud zoals nu. Uiteraard kan dit maar tot Film1 ophoud te bestaan
 
Hij hoeft er niets extra's voor te betalen... dat het abonnement duurder wordt, doet daar niets aan af.

Maar euh, volgens mij is het echt wel gratis hoor. Geen extra geld, is gratis. Gratissssssssss...
Nee, die nutteloze discussie is vermoeiend :)
 
Er werd me uiteindelijk zes maanden gratis Film1 aangeboden. Aangezien Film1 per 1 augustus stopt, wordt dit dus twee maanden en de overige vier maanden gratis Movies & Series XL, waar ik nu voor betaal plus een ander pakket naar keuze. Ik kan ook nog kiezen voor korting op mijn abonnement. Ze doen in elk geval nog wel moeite om iets goed te maken.

En de MB Next heb ik gisteren geïnstalleerd. Prima ding, dus geen spijt van!
 
En zo kwam uiteindelijk alles nog goed. Fijn dat Ziggo zoveel moeite doet om jou als klant te behouden. Maar bereid je er op voor dat de extra's en kortingen op een gegeven moment zullen verdwijnen dat scheelt een hoop frustatie.
 
En zo kwam uiteindelijk alles nog goed. Fijn dat Ziggo zoveel moeite doet om jou als klant te behouden. Maar bereid je er op voor dat de extra's en kortingen op een gegeven moment zullen verdwijnen dat scheelt een hoop frustatie.

Uiteindelijk blijf ik hetzelfde betalen (tot de volgende verhoging), maar moeten we Film1 straks missen. Jammer, maar de MB Next is het mij wel waard. Alle ergernissen met de MB XL behoren tot het verleden.
 
Terug
Bovenaan