• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ik heb het helemaal gehad met UPC en zit nu met veel vragen..

NightCrawler_NXP

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
40
.. en vanuit de helpdesk/UPC geen antwoorden..

Ik ben nu ruim jaar klant bij UPC/Chello en eigenlijk nooit problemen gehad totdat ik vorig jaar oktober over ging naar het 3 in 1 pakket van UPC..
Facturen die niet kloppen en elke keer op een andere datum worden geïnd.. na eindeloos contact met UPC geen verandering..

Een paar maanden geleden leek het er op dat mijn modem het had begeven (TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:21:80:fc:a6:df;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:93:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; foutmeldingen en uitval), na contact met de helpdesk zou er een monteur langskomen.. Na 2 dagen toch nog maar een keer dat modem geprobeerd en ja hoor alles werkte weer.. voor een week en toen begon de ellende weer..
Via mijn modem instellingen had ik eerder gezien dat mijn Upstream Channel ID van 1 naar 2 (die werkte) weer naar 1 was gegaan.. dus na veel klooien heb ik hem nu weer op 2 gekregen... probleem opgelost..

Nu sinds een maand het volgende probleem... op de een of andere manier ben ik op de blacklist van Spamcop.net terecht gekomen..
Ik heb al mijn computers gecheckt en deze zijn helemaal schoon.. waarop ik dus de helpdesk heb gebeld.. die konden en wilden niks voor mij doen... sorry...??
Ik zou documentatie toegezonden krijgen hoe ik dit moest oplossen... nooit ontvangen..
Het verzoek om mij dan een ander IP adres toe te wijzen kon ook niet.. Inmiddels weet ik hoe ik dit zelf kan doen maar dat werkt maar voor korte duur..
Wederom met de helpdesk gebeld en wederom afgescheept.. diverse emails gestuurt naar abuse@chello.nl en geen enkele reactie terug... schandelijk..
Op spamcop.net diverse malen mijn IP adres laten unblocken maar tevergeefs.. na een paar uur is het weer raak.. Via spamcop.net een email gestuurt met het verzoek deze zaak te onderzoeken.. geen reactie..

Dus... wat moet ik in godsnaam doen om normaal van mijn email account gebruik te maken.. Ik kan dus niet via de normale email mijn vrienden en familie bereiken omdat er een stel :censored: niet mee willen werken..
Moet ik soms aangifte doen bij de politie of wat dan ook..?
Kan ik van UPC eisen dat zij dit in orde maken...?
Kan ik van UPC een vergoeding eisen..?
Kan ik door dit complete wanbeleid van UPC per direct mijn contract opzeggen zonder dat ik bijkomende kosten krijg omdat ik mijn contract eerder opzeg..?

Help aub..
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NightCrawler_NXP

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
40
Hmmm.. heel apart... Ik heb dit net gepost en prompt valt mijn modem uit en staat mijn Upstream Channel ID weer op 1..
Loopt UPC nu mij bewust te sarren...?
 
D

Dave670

Hallo,

Kan jij toevallig je signaal waardes geven van de Upstream en de Downstream?

Waarschijnlijk stuurt jou account een soort virus naar iemand waardoor dat probleem gebeurd.
Hier kan jij zelf niks aan doen.
Hoeveel email accounts gebruik je bij UPC?
 
4

47

Hallo, ik denk dat je even af moet koelen, je moet gewoon zorgen dat je in je router, pc en netwerk eerst nieuwe mac addressen maakt, en misschien een brief moet sturen met je klachten of opmerkingen, zorg er ook voor dat je alles doet op een pc met schone installatie en kijk alles bedrading etc goed na voor de zekerheid en kijk ook even in 192.168.100.1 in de mdoem of de signaal waarden nogwel goed zijn en kijk ook of de router als je die gebruikt wel goed funtioneerd en doe eventueel een port test uitvoeren om te kijken of port 25 ,80 en 110 pop en smtp enz open staan en werken, stuur even een PM naar een medewerker hier met je problemen en probeer kalm te blijven, als er internet is kun je beter bij msn een nieuw email account aanmaken en die gebruiken, alles goed nakijken dus en kom je er nog neit uit dan zul je inmiddels al we lee nreactie van een medewerker hebben gehad en dan komen jullie er wel uit, maar blijven bellen heb je ook niks vandaar dat je beter een PM kan sturen hier of op upc.nl ,maar bij de politie aangifte hiervan doen is absoluut zinloos je kan hooguit naar een klachten commisie gaan maar dan maak je het alleen maar erger, wees redelijk en geeft het minstens 2 weken de tijd want er zijn meer mensen op deze wereld die geholpen willen worden,
Succes!
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NightCrawler_NXP

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
40
@davy16
Downstream:
Code:
Channel ID 	40  	41  	42  	43 
Frequency 	308000000 Hz 	316000000 Hz 	324000000 Hz 	332000000 Hz 
Signal to Noise Ratio 	37 dB 	37 dB 	36 dB 	37 dB 
Downstream Modulation 	QAM256 	QAM256 	QAM256 	QAM256 
Power Level
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
	6 dBmV  	7 dBmV  	5 dBmV  	6 dBmV

Upstream:
Code:
Channel ID 	1 
Frequency 	36000000 Hz 
Ranging Service ID 	596 
Symbol Rate 	5.120 Msym/sec 
Power Level 	47 dBmV 
Upstream Modulation 	[3] QPSK
[3] 8QAM
 
Ranging Status 	Success

Ik heb 2 email accounts in gebruik bij chello...

@47
De tijd dat ik kalm blijf over UPC is een half jaar geleden verdwenen... ik mag wel 90 euro in de maand aftikken maar service krijg je niet..
Je kan bellen wat je wilt maar er wordt nergens op in gegaan.. op emails reageren ze ook niet dus wat moet je dan nog verder met die gasten...?
 
D

Dave670

NightCrawler_NXP ik zit eens even te kijken, en jij hebt Fiber 60?

Wat is je snelheid via dit modem, je hebt een MOTOROLA volgens je profiel?
Ik heb zitten kijken en die motorola is een Euro Docsic 2.0 modem. (snelheid boven 30 kan hij niet)

Dit kan dus betekenen dat hij daarom veel uitvalt, hij krijgt momenteel een verkeerde verbinding vanwege fiber 60.

Over die 2 emailaccounts kan je beter even contactopnemen met de techische mensen.
De klantenservice laat jou stikken momenteel. (stuur een berichtje naar Jordy-upc of nesta-upc)
1 iemand is genoeg,
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NightCrawler_NXP

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
40
Ja zo'n surfboard... heb het net even gecontrolleerd had dus de verkeerde ingevoerd..
Ik heb dit ding bij het complete pakket gekregen dus deze zou goed moeten zijn.. Ik heb in het begin nooit problemen gehad tot een maand of drie geleden..
 
D

Dave670

Juist ik schrok al dat er iets niet klopte.

Aan je signaal waardes te zien kan dat het probleem niet zijn!

Je aansluiting zit toevallig nog wel goed vast?

Probeer eens direct aan je kabel, dus zonder splitter.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
15.868
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Lijkt mij niet dat hij een Docsis2 modem heeft, aangezien hij 4 Down stream kanalen gebruikt en dus een docsis3 modem heeft.
 
D

Dave670

Devil-Strike.net zei:
Lijkt mij niet dat hij een Docsis2 modem heeft, aangezien hij 4 Down stream kanalen gebruikt en dus een docsis3 modem heeft.
Klopt Devil-Strike.net maar hij had een Docsis 2.0 modem in zijn profiel gezet, hierdoor dacht ik hee dat klopt niet.
Hij heeft het nu aangepast.